کشف عتیقه‌های دوره ساسانیان در رضوانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۷:۵۸:۱۲
کد خبر: ۸۹۹۹۵۹
کشف عتیقه‌های دوره ساسانیان در رضوانشهر
فرمانده انتظامی رضوانشهر از کشف 3 قطعه اشیاء عتیقه متعلق به دوره ساسانیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "سید جعفر جوانمردی" با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط افرادی در روستای ییلاقی "کهنه‌کلان"، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: 4 نفری که در حال حفاری بودند پس از رویت ماموران و با استفاده از پوشش جنگلی اقدام به فرار کردند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با تعقیب متهمان یکی از آنها را در روستای کهنه‌کلان شناسایی و دستگیر کردند و با هماهنگی قضائی از منزل وی بازرسی به عمل آمد.

سرهنگ جوانمردی با بیان اینکه در بازرسی از این مکان 3 قطعه اشیاء عتیقه از جمله کوزه سفالی، انبر فلزی و پی‌سوز سفالی به همراه تجیهزات و ابزار حفاری و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد ادامه داد: 3 متهم دیگر که در انجا مخفی شده بودند دستگیر شدند.

جوانمردی گفت: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیاء عتیقه کشف شده مربوط به دوره ساسانیان و ارزش ریالی آنها در دست بررسی است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان 35، 38، 39 و 40 ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی رضوانشهر در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن کشور است از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

image_2019_9_19-8_54_33_368_Ro4

نظر شما