استاندار گیلان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی؛

حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی باشد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۷:۵۶:۴۵
کد خبر: ۹۰۱۶۱۵
حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی باشد
استاندار گیلان تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی یکی از مولفه‌های کاربردی اقتصاد مقاومتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا با حمایت دولت شاهد تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات و کاهش واردات کالا باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا خصوصاً دولت تدبیر و امید است، افزود: یکی از مهمترین ابعاد راهبرد اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های درونی و برنامه‌ریزی اصولی برای بهره برداری از این پتانسیل ها است و گیلان در این حوزه هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم استعدادهای داخلی وجوه ممتاز زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی، صنعت و گردشگری از اولویت های تعیین شده در راستای شتاب در رونق و توسعه پایدار گیلان تعریف شده است، خاطر نشان کرد: همه ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده، باید توسط دستگاه اجرایی به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور متاثر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از یک سو منافع ملی و از سوی دیگر منافع استان اقتضا می کند تا همه دستگاههای اجرایی ذیربط ، تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را به‌طور کامل اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پرهیز از هرگونه کوتاهی، سهل انگاری و اغماض در اجرای پروژه ها تأکید و تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری های داخلی یکی از مولفه‌های کاربردی اقتصاد مقاومتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا با حمایت دولت شاهد تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات و کاهش واردات کالا باشیم.

وی تأکید کرد: تقویت نوآوری و فناوری در تولید، حمایت بیش از پیش از واحدهای دانش بنیان و استفاده بهینه از دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پارک علم و فناوری و نیز مرکز تحقیقات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

نظر شما