رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۸:۰۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۶۱۸
دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری عامل مزاحمت و تهدید یکی از شهروندان گیلانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "ایرج پورمستمند" با اعلام این خبر گفت: خانمی به همراه شکایت قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار داشت از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام توسط شخصی ناشناس مورد تهدید و اخاذی به انتشار تصاویر خصوصی قرار گرفته است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس، متهم 18ساله در شهر رشت شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم با مشاهده مستندات مربوطه به جرم خود اعتراف کرد و ادامه داد: متهم اظهار داشته که در سایت دیوار یک آگهی فروش دیده و با ذخیره شماره و دیدن عکس پروفایل مالک آن ، وسوسه شده و با راه‌اندازی کانال و صفحات مستهجن از تصاویر وی، اقدام به تهدید و اخاذی از شاکی کرده است.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است گفت: در فضای مجازی توهین به افراد از شایع‌ترین جرائم بوده که مطابق قانون دارای مجازات است و در صورت شکایت، پیگیری قضائی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما