نجات پرنده شکاری مجروح توسط دوستدار حیات وحش

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۰۸۳۴۱
نجات پرنده شکاری مجروح توسط دوستدار حیات وحش
یک بَهله(واحد شمارش پرندگان شکاری) لیل مجروح که توسط یکی از دوستداران حیات وحش در بندرکیاشهر پیدا شده بود تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ جعفر میرزایی رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: دو نفر از شهروندان کیاشهری این پرنده را اطراف پارک ملی بوجاق پیدا کردند و با توجه به مصدومیت آن در نزدیکترین زمان ممکن جهت رسیدگی به وضعیتش تحویل اداره محیط زیست دادند.

میرزایی ضمن تشکر و قدر دانی از خانم مائده جلالی و پدرشان به جهت احساس مسوولیت نسبت به حیات وحش و محیط زیست، از کسانی که احیانا با وحوش مصدوم مواجه می شوند در خواست کرد مراتب را سریعا به اداره ها و یا پاسگاه های محیط زیست اطلاع دهند.

وی افزود : شهروندان و اهالی محترم باید توجه کنند در صورت برخورد با وحوش بزرگ مثل گورکن، شغال یا پرندگان شکاری بزرگ مصدوم یا گرفتار در تله و دام، به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوند و سریعا اطلاع رسانی کنند تا مامورین یگان حفاظت محیط زیست یا در صورت اضطرار، آتش نشانی، بتوانند به کمک آنها بیایند.

میرزایی گفت : غالبا وحوش در هنگام اسارت یا مصدومیت بسیار مهاجم و خطرناک هستند و مهار آنها نیازمند تخصص و ابزار مناسب می باشد.

لیل از خانواده شاهین ها می باشد و از جوندگان و یا پرندگان کوچک تغذیه می کند. زیستگاه آن مناطق جنگلی و نواحی نزدیک تالاب است و در پرواز بسیار تیز و چابک است و همچون صاعقه بر سر طعمه خود فرود می آید. لیل ها حمایت شده هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز