رهاسازی یک بهله جغد انبار در طبیعت

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۰۳:۴۲
کد خبر: ۹۱۰۹۰۲
رهاسازی یک بهله جغد انبار در طبیعت
یک بهله جغد انبار که توسط یکی از طبیعت دوستان تحویل اداره محیط زیست لنگرود شده بود، پس از اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه اصلی رها سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یک بهله جغد انبار که توسط یکی از طبیعت دوستان تحویل اداره حفاظت محیط زیست لنگرود شده بود، پس از اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه اصلی رها سازی شد. 

سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با اعلام این خبر گفت : جغد انبار (نام علمی: Tyto alba) بیشترین گستردگی را میان جغدها دارا می‌باشد و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است. این خانواده یکی از دو خانواده اصلی جغدها را تشکیل می‌دهد.جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزء پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود. این پرنده در مناطق باز با درختان پراکنده ( در مناطق نیمه بیابانی) و حاشیه ی جنگل ها به سر برده و اغلب نزدیک سکونت گاههای انسانی دیده می شود.

وی در در ادامه با بیان اینکه جغدها به عنوان گونه های حفاظت شده و شکار ممنوع ،نقش به سزایی در اکوسیستم های طبیعی و کنترل جمعیت جوندگان دارند ، ازهمه ی مردم خواست تا در حفاظت از این گونه با اداره حفاظت محیط زیست گیلان  همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز