مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان :

کارآفرینی مبتنی بر جوامع محلی مهمترین عامل برای توسعه روستایی است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۴:۴۹:۲۷
کد خبر: ۹۱۲۷۷۷
کارآفرینی مبتنی بر جوامع محلی مهمترین عامل برای توسعه روستایی است
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : کارآفرینی هایی که مبتنی بر داشته های جوامع محلی باشد مهمترین عامل برای توسعه روستایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس رنجکش در کارگاه اموزشی نقش آب بندان ها در توسعه اقتصادی گیلان در روستای نوده بخش لش نشا شهرستان رشت افزود : با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها و منابع انسانی و طبیعی به خوبی می توان با آموزش جامعه هدف کار افرین های پایداری را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت : یکی از فرصت های موجود در روستاهای گیلان آب بندان هایی است که هم اکنون برای استفاده در تامین آب شالیزارها انجام می شود که با یک برنامه ریزی اصولی این موقعیت ها می توانند تبدیل به فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف شوند.

وی ادامه داد : احیای فرصت های جدید کارآفرینی در آب بندان ها با ایجاد مشاغلی چون پرورش آبزی و ماکیان، فروش محصولات خانگی، صنایع دستی روستایی، صید تفریحی، قایق سواری، بازی های آبی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها و ایجاد محیط های تفرجگاهی نظیر پیست پیاده روی  و دوچرخه سواری در محدوده آب بندان ها نقش مهمی در توسعه روستایی و اشتغال پایدار برای ساکنان منطقه دارد.

به  گفته این مسوول، در سیاست کلی بهره برداری های چند منظوره از آب بندان ها هدف اصلی تامین اب کشاورزی است اما می توان برای حفاظت بیشتر از این سرمایه ها طبیعی و جلوگیری از دست اندازی ها و تصرف آنها به صورت چند منظوره مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اظهار داشت : اولویت واگذاری این آب بندان ها  با روستاییان منطقه است که می توانند در قالب شرکت های تعاونی  و یا تعاونی دهیاری ها  و یا اشخاص  دارای توانایی های مالی و برنامه های مدون بر اساس در خواست هایی که به  دستگاههای متولی ارایه می دهند انجام گیرد.

وی افزود : در این کارگاه اموزشی تلاش شدن است تا نمونه هایی از فعالیت های اقتصادی مبتنی بر داشته ها و مهارت های روستایی برای جامعه هدف محلی ارایه شود تا از این طریق بتوانند در کنار فعالیت های کشاورزی به اقدامات دیگری نیز بپردازند.

در این کارگاه اموزشی که در پی برگزاری همایش علمی نقش آب بندان ها در توسعه اقتصادی گیلان از سوی اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان برگزار شد، جمع کثیری از اهالی روستا  دهیاران، شرکت های تعاونی روستایی مسوولان فرمانداری و ادارات شهرستان رشت و با مدیریت بخشداری لشت نشاء برگزار شد، ضمن ارائه مطالب آموزشی، نمایشگاهی از دست آورده ها و مشاغل خانگی روستایی نیز برگزار شد.

 

photo_2019-10-16_15-02-29

photo_2019-10-16_15-03-01

photo_2019-10-16_15-03-07

نظر شما