مدیر دبیرستان هیات امنایی پسرانه " معلم " رشت ؛

ضرورت همراهی والدین با اولیای مدرسه / پرورش انسانهای شایسته در گرو پیروی از برنامه های تربیتی صحیح خواهد بود

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۰۵:۱۲
کد خبر: ۹۱۳۶۶۴
ضرورت همراهی والدین با اولیای مدرسه /  پرورش انسانهای شایسته در گرو پیروی از برنامه های تربیتی صحیح خواهد بود
"عابدین امیدی "مدیر دبیرستان هیات امنایی پسرانه معلم رشت در جمع اولیای دانش آموزان گفت : پرورش انسانهای شایسته برای جامعه در گرو پیروی از برنامه های صحیح تربیتی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ بحث تعلیم و تربیت و فراگیری صحیح مقوله ای است که برای بسیاری از افراد جامعه حایز اهمیت می باشد .لزوم تحصیل در مدارسی که از لحاظ کیفی در سطح بالایی باشند همواره برای والدین مهم بوده و تاثیر این امر را در تضمین آینده ی تحصیلی در مقاطع بالاتر و شغل آتی فرزندان خود ضروری می دانند.

اینکه فرزند یک خانواده بتواند دریافت های موثری از تدریس معلمان داشته باشد و ارتقای تحصیلی مد نظر اولیای مدرسه و پدر و مادر قرار گیرد از بعد آموزشی یکی از موارد پیشرفت تحصیلی یک دانش آموز است.

لزوم ارتباط مستمر اولیای دانش آموزان با مدیر و معلمان مدرسه یکی از راههای آگاهی آنها از چند و چون فعالیت فرزندانشان در خصوص تحصیل در مدرسه است.

دبیرستان هیات امنایی پسرانه " معلم " رشت  با محوریت قرار دادن کیفیت بالای آموزشی و با رویکرد تعامل بیشتر بین اولیای مدرسه و والدین دانش آموزان یکی از مدارس موفق در سطح شهر رشت می باشد .

" عابدین امیدی " مدیر مدرسه هیات امنایی معلم رشت در جلسه ی اولیا و مربیان این مدرسه که در سالن همایش مجموعه ی خاتم الانبیای رشت برگزار شد ، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی والدین با مدرسه گفت : بی شک با همکاری و تعامل بین اولیای مدرسه و والدین است که یک مجموعه می تواند در جهت پیشرفت روز افزون تلاش کند و در این مسیر فرزندان این مرز و بوم و آینده سازان کشور را به سمت  و سوی صحیح هدایت کند.

وی با قدردانی از تلاشهای همکاران خود (آقایان رحمانی ، کمالی ، اکبری ،موسوی زاده و خردوار )  در مدرسه ی هیات امنایی معلم عنوان کرد : تمامی این تلاشها بدون همکاری اولیای دانش آموزان و دقت نظر آنها بی نتیجه خواهد بود و از اولیای محترم می خواهم که به صورت مستمر از طریق و اولیای مدرسه و فرزندان خود پیگیر وضعیت تحصیلی آنان و فعالیت های صورت گرفته توسط مدرسه به صورت روزمره باشند .

امیدی اذعان داشت : همراهی والدین گرامی موجب دلگرمی اولیای مدرسه خواهد شد و در جهت ارتقای کیفی بحث آموزش تلاش بیشتری بخرج خواهند داد.

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان خاطر نشان کرد : مادران نقش عاطفی و تربیتی در خانواده دارند و از این نظر باید دقت بیشتری بخرج دهند و نقاط ضعف و قوت فرزندان خود را در نظر بگیرند و بر همین اساس باید نقاط قوت فرزندان خود را مورد تشویق قرار دهند و بسیاری از دانش آموزان با همین صحبت های دلگرم کننده ی والدین و علی الخصوص مادران متحول شده اند .

وی افزود : از سوی دیگر تذکر دادن در خصوص رفتارهای اشتباه نیز از سوی اولیای مدرسه صورت می گیرد و این به جهت تعهد و مسوولیتی است که در خصوص تعلیم و تربیت دارند .

امیدی اضافه کرد : پدران مظهر اقتدار هستند و فرزندان نیز به پدران تکیه می کنند اما در کل والدین و مدرسه وظیفه دارند که فرزندان را به خوبی تربیت کنند.

وی با خطاب به معلمان زحمتکش این مدرسه اظهار داشت : هر گونه تلاش معلمان و اولیای مدرسه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان منجر به این امر خواهد شد که ثمرات آن را در آینده ببینیم و هر سهل انگاری در امر تربیت دانش آموزان موجب آسیب به جامعه خواهد شد .

وی با اشاره به نقش والدین و با مخاطب قرار دادن اولیای دانش آموزان بیان کرد : به فعالیت های تربیتی و درسی فرزندان خود توجه داشته باشید ، هر گونه تعارض والدین با برنامه های تربیتی مدرسه موجب سردرگمی دانش آموزان و آسیب خواهد شد .

امیدی اذعان داشت : تربیت انسانی شایسته باعث می شود که فرد در آینده در هر جایگاه شغلی که قرار دارد نسبت به مسوولیت خود واقف باشد و تعهد خدمت داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه از دبیران  بازنشسته این مدرسه (آقایان غلامرضا نجف زاده دبیر علوم تجربی و حسین عاشوری معاون پرورشی )  و همچنین 5 دانش آموزی که موفق به قبولی در آزمون دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان شده اند ( محمد جواد حسن پور ، آیدین تقی پور ، رسا رحمتی ، محمد مسعود قنبری و محمد نظر محمدی ) تجلیل گردید.

 

photo_2019-10-20_10-07-42

photo_2019-10-20_10-07-42 (2)

photo_2019-10-20_10-07-41 (2)

photo_2019-10-20_10-07-40

نظر شما
پرونده ویژه