پیام تبریک رئیس سازمان صمت گیلان به مناسبت روز ملی صادرات

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۹:۲۰
کد خبر: ۹۱۳۷۵۷
پیام تبریک رئیس سازمان صمت گیلان به مناسبت روز ملی صادرات
فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان به مناسبت روز ملی صادرات پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان پیامی را جهت تبریک و تقدیر از فعالان عرصه صادراتی گیلان به مناسبت روز ملی صادرات(29مهر)صادر کرد که متن پیام بدین شرح می باشد:

بازاریابی بیرون از کشور و صادرات (غیرنفتی) یکی از انواع حمایت از کالای ایرانی است

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

صادرات، نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین المللی است

پرواضح است؛ صادرات، تنها مسیر موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور در بازارهای جهانی و نمایش توان و اقتدار تولید کشور در سطوح بین المللی است. بر همین اساس، اهمیت و ضرورت حضور کالاهای ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد جهانی از مهم ترین عوامل تکامل  و توسعه یافتگی است.

توجه به صادرات غیرنفتی برای برای نیل به قدرت اول اقتصادی منطقه، مستلزم تلاش بی‌وقفه کارآفرینان و همه دست‌اندرکاران اقتصاد کشور، به ویژه اهتمام روزافزون دولت در همه سطوح در رفع موانع پیش‌رو، نوسازی صنعتی ایران و جلب مشارکت و همراهی همه‌جانبه بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و برقراری روابط توسعه یافته با کشورهای همسایه‌، منطقه و جهان است.

اینجانب در راستای منویات  رهبر معظم انقلاب  درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی ، استراتژی برون رفت از شرایط کنونی اقتصاد ملی ایران را،  برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی می‌دانم و با عنایت به ظرفیتهای زیرساختی متعدد ترانزیتی موجود، گیلان حتی بعنوان استان پایلوت صادراتی می تواند دروازه صادرات محصولات و تولیدات داخلی کل  کشور ، فعالیت گسترده ای را آغاز نماید.

لذا از شما فعالان عرصه صادراتی همراهی بیش از گذشته برای تلاش، کوشش و ارتقای بهره‌وری، جهت بلند آوازه ساختن نام و نشان‌های ایرانی در بازارهای جهانی و در همسایگی، خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی و علیرغم تحریم های خصمانه دشمنان نظام و همه مشکلاتی که در این مسیر با آن مواجهید را به عنوان هدفی دست ‌یافتنی انتظار دارم.

از اینرو بر خود واجب میدانم تا در بیست و نهمین روز از ماه مهر، ضمن ارج نهادن به تلاشهای کلیه فعالان و جهادگران عرصه صادرات و تجارت جهانی، روز ملی  صادرات را تبریک گفته  و از خدمات با ارزش و غرور آفرین  شما سروران گرامی تقدیر نموده، موفقیت و سلامتی همه حماسه سازان این عرصه را از درگاه  ایزد منان مسئلت نمایم.

فرهاد دلق پوش

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان

 

نظر شما
پرونده ویژه