استاندار گیلان:

مدیران استان برای بهره گیری از ظرفیت پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه ریزی کنند

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۷:۵۴:۵۶
کد خبر: ۹۱۴۱۴۰
مدیران استان برای بهره گیری از ظرفیت پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه ریزی کنند
استاندار گیلان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: مدیران استان برای بهره گیری از ظرفیت پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در ستاد اقتصادی مقاومتی ضمن تسلیت ایام اربعین اظهار داشت: امسال پرشورتر و منظم تراز سال های قبل شاهل برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی بودیم. این اجتماع، تجلی وحدت و انسجام اسلامی است که یکپارچه خود را به همه مردم دنیا نشان داد. از زائرین هم استانی و ستاد اربعین استان که سهمی در این همایش بزرگ داشتند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام قبلی، 19 پروژه و 53 زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده که انتظار داریم با جدیت توسط مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری شود تصریح کرد: در دیدار اوایل مهر ماه جاری با معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان به صورت ویژه شاهد حمایت هایی همه جانبه هستیم.
 
استاندار گیلان با اشاره به ماده 27 تبصره 19 گفت: نیاز است کار کارشناسی بیشتر در واگذاری پروژه ها در گیلان انجام گیرد و تصدیگری دولت در تمامی پروژه ها از جمله 23 پروژه ای که قرار است توسط دستگاه ها واگذار شود تسریع شود.
 
وی مقوله صادرات غیرنفتی را از مولفه های مهم تحقق راهبر اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: استان گیلان از این جهت در تولید و صادرات محصولات کشاورزی و نیز صنایع وابسته تبدیلی باید سهم بیشتری از این منظر داشته باشد.
 
وی رویکرد توسعه ای استان را کشاورزی و گردشگری توام با حفظ محیط زیست برشمرد و گفت: سهم 18 درصدی کشاورزی استان در تولید ناخالص داخلی و سهم 28 درصدی در اشتغال استان در این بخش و معافیت های وابسته به آن مهمترین رویکرد توسعه استان را تشکیل می دهد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان افزایش راندمان آب و استفاده از شیوه آبیاری تحت فشار را برای توسعه کشاورزی ضروری دانست و گفت: با توجه به برنامه توسعه ای گیلان و تولید ناخالص ملی باید با استفاده از تخصص کارشناسان سازمان کشاورزی و شیلات بیشتر بهره برد.
استاندار گیلان با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از شرایط کنونی است، گفت: روحیه جهادی و انقلابی عمل کردن در حوزه اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات سیاستی است که در اقتصاد مقاومتی دست یافتنی می باشد.
وی با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای گیلان در حوزه صادرات با توجه به معافیت های در نظر گرفته شده در این اتحادیه  به وجود می آید و امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری در صادرات به کشورهای عضو را داشته باشیم.
استاندار گفت :مدیران استان برای بهره گیری از ظرفیت پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه ریزی کنند.  
 
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: توسعه سبز آبی بر پایه فعالیت های کشاورزی در کنار گردشگری و صنایع تبدیلی سبز است.
 
وی با اشاره به اینکه پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامعه علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقا جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه اظهار داشت: تولیدات نوآورانه و خلاق بر پایه دانش عملی و قابلیت صادراتی دارند بدیهی است که اصلی ترین قدرت رقابت کالا در کیفیت آن است.
دکتر زارع تصریح کرد: در شرایط تحریم نقش کیفی و استاندارد کردن محصولات از طریق نوآوری در تولید، توزیع، بازرگانی، فروش و خدمات پس از فروش بسیار حائز اهمیت است.
 
وی توجه جدی به نوآوری و نقش آن در تولید باتوجه به اینکه کشاورزی استان بشدت سنتی است خواستار شد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان بر تقویت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری باید در پیاده سازی نقشه جامع کشور احداث پارک علم و فناوری را در استان تسریع دهد تا شرکت های دانش بنیان با خلاقیت و تولیدات نوآورانه توسعه یافته تر عمل کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه