مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان :

ترویج و حمایت از زراعت چوب یک نیاز جدی در گیلان است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۵۸:۱۱
کد خبر: ۹۱۴۳۰۹
ترویج و حمایت از زراعت چوب یک نیاز جدی در گیلان است
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر ترویج زراعت چوب آن را یک نیاز جدی در گیلان برای تامین مواد اولیه کارخانجات صنایع وابسته و حفاظت از جنگل ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یونس رنجکش در کار گروه فنی زراعت چوب استان گیلان که با حضور مجری زراعت چوب کشور و مدیران کارخانجات صنایع وابسته و مدیران اجرایی استان برگزار شد گفت : با توجه به سیاست های ابلاغی دولت و تاکیدات رییس جمهور و پیگیری های استاندار گیلان به جد به دنبال توسعه زراعت چوب هستیم.

وی اضافه کرد : با اجرای طرح زراعت چوب بخش مهمی از نیاز های صنایع وابسته همچون پالت سازی ها و کارخانجات نئوپان و ام دی اف تامین شده و در کنار آن منابع طبیعی و جنگل ها نیز از خطر تعرض مصون خواهند ماند.

وی اشتغال زایی روستاییان با اجرای طرح زراعت چوب و کشت های مرکب در مزارع در اختیار را نیز از دیگر فرصت های موجود در این زمینه عنوان و یاد آور شد : افزایش در امدهای خانوار روستایی و پویایی اقتصاد روستا از جمله اثرات دیگر این طرح است.

وی با تاکید بر شناسایی عرصه های دارای قابلیت زراعت چوب که در اختیار نهادها ، اشخاص و یا منابع طبیعی هست را از اولویت هایی عنوان کرد که هم اکنون از سوی این اداره کل با همکاری فرمانداری ها و منابع طبیعی در حال انجام است.

رنجکش همچنین با توجه به حضور صاحبان صنایع وابسته در تولیدات چوب در این نشست اظهار کرد : اعلام نیاز واقعی و همراهی در پشتیبانی از زارعین و علاقمندان به مشارکت در زراعت چوب از سوی این واحدها  می تواند سهم بسزایی در موفقیت طرح داشته باشد.

وی همچنین خواستار تسهیل و تسریع در روند شیوه نامه تهیه شده از سوی سازمان جنگل ها برای بهره مندی بهتر از طرح زراعت چوب و حمایت از کشاورزان در این زمینه شد.

دکتر میرعرب مجری زراعت چوب کشور هم در این نشست با اشاره به سیاست های کلان سازمان جنگل ها خواستار همکاری های بیشتر بین دستگاههای مجری، زارعین و صاحبان صنایع شد .

در این جلسه هریک از مدعوین با توجه به نیازها و مشکلاتی که تامین مواد اولیه وجود داشته است  خواستار همکاری های بیشتر دستگاههای اجرایی مسوول و همچنین تخصیص تسهیلات بانکی برای حمایت از کشاورزان در تولید و زراعت چوب شدند.

 

photo_2019-10-21_12-53-55

photo_2019-10-21_12-54-00

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز