با حضور استاندار گیلان صورت گرفت؛

امحاء بیش از یک تن انواع مواد مخدر در رشت

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۴۷:۳۹
کد خبر: ۹۱۴۴۵۱
امحاء بیش از یک تن انواع مواد مخدر در رشت
استاندار گیلان در مراسم امحاء انواع مواد مخدردر رشت گفت: کشف بیش از هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در شش ماه گذشته، نمونه بارزی از تلاش های دست‌اندرکاران عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازگیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در در مراسم امحاء انواع مواد مخدردر رشت که در پایان نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان برگزارشد با بیان اینکه مواد مخدر به عنوان بلایی خانمان‌سوز، تمام کشورهای جهان را تحت شعاع خود قرار داده است، اظهار داشت: ایران به سبب همسایگی با افغانستان، به عنوان کشور مهم در کشت خشخاش و از جهت موقعیت جغرافیایی به عنوان ترانزیت مواد مخدر به مقصد بازارهای مصرف بین المللی، همواره در معرض خطر بوده و هست.

وی به سود سرسام آور و گردش مالی ناشی از مواد مخدر در جهان که موجب رشد تجارت قاچاقچیان شده اشاره و اظهار کرد : تقاضای مواد مخدر در جهان از رشد چشم گیری برخوردار بوده به نحوی که ۲۸۵ میلیون نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله در جهان، سالانه حداقل یک بار یکی از انواع مواد مخدر و روانگردان ها را مصرف می کنند.

 دکتر زارع با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن، بالاترین میزان مرگ و میر غیر طبیعی بعد از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، افزود : اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی های فردی و خانوادگی به شمار می رود، از اینرو باید در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر تلاش بیشتری کرد.

 وی با اشاره اینکه براساس سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید بر پیشگیری به عنوان اصل اول مقابله با آسیب های اجتماعی و کنترل مصرف مواد مخدر ، اعتیاد از جمله‌ی اولویت دارترین آسیب اجتماعی هدف‌گذاری شده افزود: بنا به تأکید رئیس جمهوری نیز در دولت تدبیر و امید با تدوین طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها در برنامه ششم توسعه به صورت عملیاتی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله در حال اجرا و پیگیری است.

 نماینده عالی دولت در گیلان گفت : با توجه به لزوم کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه، ضروری است تا در حوزه درمان و کاهش آسیب با نگاه هوشمندانه ضمن کنترل روند اعتیاد، نسبت به گسترش خدمات درمانی اقدامات لازم صورت گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر با تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و بالغ بر ۱۲ هزار جانباز اقدامات ارزشمندی را در راستای مبارزه با این مواد افیونی داشته است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اظهار داشت: کشف بیش از هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان طی شش ماه گذشته، نمونه بارزی از تلاش های دست‌اندرکاران عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان است.

وی بر لزوم همکاری همه نهادهای دولتی، خصوصی و فعالان اجتماعی در راستای پیشگیری از مواد مخدر در قالب فعالیت های فرهنگی، آموزشی و انتظامی تاکید کرد و گفت: باید با تدوین برنامه‌های اثربخش و کارشناسی نسبت به آشنایی اذهان عمومی با انواع مواد مخدر و آسیب های آن تلاش کرد.

استاندار گیلان به ‌نقش رسانه‌های مکتوب و مجازی در کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر و مقابله با آن تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند جریان سازی فرهنگی و اجتماعی است.

گفتنی است صبح امروز با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیش از یک تن انواع مواد مخدر در یگان امداد نیروی انتظامی استان امحا شد.

در شش ماه گذشته با اجرای 75 مرحله طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در استان گیلان ضمن کشف بیش از 1.7 انواع مواد مخدر، 55 باند توزیع این مواد منهدم شدند.

در حاشیه این مراسم از مسئولان و فعالان مبارزه با مواد مخدر و نیز خانواده شهدا و جانبازان این حوزه تقدیر شد.

 

اصلی (2)

نظر شما
پرونده ویژه