استاندار گیلان در دیدار معاون مشارکت‌های مردمی بنیاد برکت؛

اجرای طرح‌های اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی گامی موثر در مسیر توسعه پایدار است

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۸:۳۰:۲۳
کد خبر: ۹۱۵۱۷۸
اجرای طرح‌های اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی گامی موثر در مسیر توسعه پایدار است
استاندار گیلان گفت: اجرای طرح های اشتغال زایی در مناطق محروم روستایی موجب می شود تا این مناطق امکان توسعه پایدار را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ارسلان زارع استاندار گیلان در دیدار معاون مشارکت‌های مردمی بنیاد برکت با اشاره به ظرفیت‌های موجود در گیلان و اقدامات صورت‌گرفته در جهت رفع محرومیت و اشتغال‌زایی اظهار کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به نام "رونق تولید " نامگذاری شده، باید بیش از پیش نسبت به باروری استعدادهای موجود و شکوفایی ظرفیت ها در جهت توسعه اقتصادی و بالندگی مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم اقدام کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جهت توسعه متوازن و رفع محرومیت که هدف اصلی بنیاد است باید به روستاها بیش از پیش توجه کردگفت: اجرای طرح های اشتغال زایی در مناطق روستایی با عنوان طرح‌های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت موجب می شود تا مناطق روستایی و محروم امکان توسعه پایدار را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه روستاهای گیلان در زمینه های کشاورزی، دام و طیور، آبزی پروری، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی ظرفیت خوبی برای تولید و اشتغال دارند، گفت : شهرستان شفت جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است اما ظرفیت های نهفته در آن می تواند موجبات تعالی اقتصادی و رفع محرومیت این منطقه را به دنبال داشته باشد.

دکتر زارع با بیان اینکه انتظار می رود بنیاد برکت نسبت به شهرستان شفت توجه ویژه ای داشته باشد، افزود: با بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت های بی نظیر این شهرستان از جمله پرورش گل محمدی و گلاب گیری که قابلیت انجام در قالب طرح های توسعه اجتماعی‌محور بنیاد را دارد می‌توان با اعطای تسهیلات ارزان قیمت نسبت به رفع محرومیت این شهرستان اقدام کرد.

استاندار گیلان گفت: مشارکت بنیاد برکت در موضوعات اجتماعی در کنار طرح‌های عمرانی اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

عضو هیئت مدیره و معاون مشارکت‌های مردمی بنیاد برکت در این دیدار هدف اصلی این مجموعه را توسعه‌ی کسب‌ وکارهای پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم عنوان کرد و گفت:بنیاد برکت  با حمایت از موضوع اشتغال در مناطق روستایی و محروم در قالب توانمندسازی اقتصادی از طریق حمایت‌های فنی و آموزشی و تأمین اعتبارات خرد و نیز نظارت کامل بر استقرار و استمرار شغل توسط مجریان و تسهیل‌گران، رسالت خود را به انجام می رساند.

دکتر هادی جوهری با بیان اینکه تاکنون 89 پروژه عمرانی و زیربنایی در گیلان تکمیل و افتتاح شده است، بیان داشت: ارائه خدمات بیمه‌ای و سلامت، مشارکت‌های اقتصادی در اجرای طرح های بزرگ و کمک به اجرای طرح های توسعه محور در جوامع روستایی از دیگر اقدامات بنیاد برکت در استان گیلان است.

 

نظر شما
پرونده ویژه