سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲:

مد حمل و نقل ریلی تکمیل کننده زیر ساخت های اقتصادی گیلان

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۲:۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۱۵۳۶۴
مد حمل و نقل ریلی تکمیل کننده زیر ساخت های اقتصادی گیلان
سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ گفت: ظرفیت راه آهن شمال ۲ و مد حمل و نقل ریلی یکی از زیرساخت های مهم اقتصادی استان گیلان و حتی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ غلامحسین ولدی ظهر امروز در نشست صمیمانه با مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان اظهار داشت: مد حمل و نقل ریلی با توجه به ضریب ایمنی بالا و همچنین میزان مصرف سوخت حدود یک هفتم نسبت به ناوگان جاده ای برای شکوفایی اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به انتظار طولانی مردم شریف استان گیلان در رابطه با ورود راه آهن افزود: ورود راه آهن در مناطقی که اهالی آن با مقررات و نظامات راه آهن آشنایی ندارند، بعضا شاهد برخی برخورد ها و نقض حریم راه آهن هستیم.

وی بیان کرد: برای حل این مشکل کار گروهی متشکل از واحد های مرتبط با ایمنی راه آهن در حال تشکیل است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: جذابیت های بصری راه آهن شمال ۲ باعث شده برخی افراد بدون اخذ مجوز از دفتر روابط عمومی به صورت غیر مجاز وارد حریم راه آهن شوند و اقدام به ساخت موزیک ویدئو کنند که این اقدام بسیار مخاطره آمیز است.

وی خطوط ریلی راه آهن شمال ۲ را زیباترین خطوط ریلی کشور دانست و گفت: راه آهن شمال ۲ ظرفیت عظیمی برای راه اندازی قطار گردشگری دارد به گونه ای که تقریبا هر هفته یک رام قطار گردشگری وارد استان گیلان می شود.

وی نقش صدا و سیما و رسانه ها را در امر مهم فرهنگ سازی پر اهمیت دانست و تصریح کرد: از رسانه ها بالاخص صدا و سیمای مرکز گیلان انتظار داریم راه آهن را در امر فرهنگ سازی یاری کنند.

محمدباقر باقرزاده در این نشست اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع تر طرح  تکمیل کریدور شمال _ جنوب و اتصال ریلی ایران به اروپا از طریق استان گیلان با اهتمام ویژه دولت محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیت مهم اقتصادی ایجاد شده توسط راه آهن، اضافه کرد: جنبه اقتصادی و ارز آوری از طریق حمل کالا و ترانزیت ریلی برای راه آهن اهمیت زیادی دارد.

وی اذعان کرد: با تکمیل پروژه های ساخت راه آهن در استان گیلان، اتفاقات خوشایندی در زمینه اقتصادی رقم می خورد.

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان افزود: برنامه های عملیاتی راه آهن در استان گیلان نیاز است که از طریق رسانه به سمع و نظر مردم رسانده شود.

 

15

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز