جبران کاستی ها نیازمند تحرک جدی دستگاهها و بانکهاست

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۴:۵۹:۳۱
کد خبر: ۹۱۵۵۲۳
جبران کاستی ها نیازمند تحرک جدی دستگاهها و بانکهاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به نقش پروژه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رونق فضای کسب و کار اشاره و اظهار داشت: ۱۹ طرح مصوب در این ستاد ، می تواند فرآیند توسعه در استان را سرعت بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ صبح امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور پیگیری پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش صنعت به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست پس از بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های صنعتی حوزه اقتصاد مقاومتی استان، آرش فرزام صفت به نقش پروژه های مذکور در توسعه اشتغال و اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری مبحث رونق تولید و توسعه اشتغال بیش از پیش در استان مورد توجه قرار دارد، از اینرو بانک ها باید با ارائه راهکارهای سازنده در جهت تحقق اهداف تدوین شده کوشا باشند چرا که جبران کاستی ها با رفتار روزمره و عادی اتفاق نمی افتد و نیازمند تحرک جدی و عملکرد جهشی دستگاه هاست.

وی بر لزوم تسریع در ارائه خدمات بانکی به طرح های ارائه شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد و افزود: در جهت تسریع در روند حل مشکلات حوزه بانکی صنایع استان، هیات خبرگان بانکی و اقتصادی با عضویت چندتن از همکاران شبکه بانکی استان، فعالان بخش خصوصی و  اقتصادی تشکیل شده تا پرونده هایی که بین متقاضیان و بانکها به نتیجه مطلوب نرسیده، در این هیات مورد داوری و تصمیم قاطع قرار گیرد.

فرزام صفت تاکید کرد: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان ظرف ده روز نسبت به ارائه گزارش نظارت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی که در تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به نقش پروژه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی در توسعه فضای کسب و کار اشاره و اظهار داشت: مدیران باید به صورت کنشی با مشکلات مواجه شوند نه واکنشی و ارائه راهکار کنند نه صرفاً بیان موانع. وی افزود: اگر مدیران برای رفع مشکل حتی یک واحد تولیدی، بارها پشت دراتاق روسایشان در مرکز بنشینند هم عمل ناصوابی نیست.

معاون اقتصادی استاندار ضمن برشمردن سیاستها و تاکیدات مقام عالی استان در جهت ارتقای تولید و صادرات،  از مدیران بانکهای عامل خواست تا با حساسیت و جدیت بیشتری نسبت به جذب اعتبارات سهم استان اقدام کنند.

 

نظر شما