کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۰:۰۳:۵۹
کد خبر: ۹۱۶۰۱۱
کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان : بقایای یک گورباستانی و یافته های فرهنگی در حین عملیات گازرسانی روستای موسی کلایه املش، کشف گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ شهرود امیر انتخابی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با ذکر این موضوع ، افزود: یکی از پروژه های زیرساختی و مهم استان ، عملیات گازرسانی به روستاهای ییلاقی می باشد که با نظارت کارشناسان باستان شناس، در حال انجام است.

وی گفت : در یکی از این پروژه ها که در محدوده روستای موسی کلایه شهرستان املش در حال انجام بود ، در روز اول آبان، عملیات خاکبرداری با استفاده از بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز، منجر به کشف بقایای یک گور باستانی و تعدادی شیء تاریخی از جمله دو قطعه سرنیزه مفرغی و قطعات سفال و استخوان گردید که در این راستا با دستور ناظر میراث فرهنگی، پروژه متوقف و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، صورتجلسه توقف کار نیز تنظیم گردید.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای اخذ مجوز کاوش اضطراری و نجات بخشی محدوده مذکور از پژوهشکده باستان شناسی کشور نیز در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی داد : نظارت باستان شناسی بر اجرای عملیات گازرسانی در روستاهای ییلاقی استان طی یک تفاهم نامه چند جانبه مابین اداره کل میراث فرهنگی استان ، استانداری گیلان، شرکت گاز استان ، دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی در حال انجام می باشد و خوشبختانه تاکنون موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 25 نیرویِ فارغ التحصیل رشته باستان شناسی در سطوح کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان گردیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز