معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد:

تشکیل اولین جلسه دبیرخانه اجرایی اتحادیه اقتصادی(گمرکی) اوراسیا به میزبانی گمرگ

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۲۳:۰۸:۵۷
کد خبر: ۹۱۷۳۰۹
تشکیل اولین جلسه دبیرخانه اجرایی اتحادیه اقتصادی(گمرکی) اوراسیا به میزبانی گمرگ
فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: طی روزهای آتی، اولین جلسه دبیرخانه اجرایی اتحادیه اقتصادی(گمرکی) اوراسیا به میزبانی گمرک در گیلان تشکیل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ جلسه هماهنگی چگونگی تشکیل دبیرخانه اجرائی اتحادیه اقتصادی(گمرکی) اوراسیا به دعوت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در دفتر این معاونت در محل استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرائی ذیمدخل در حوزه تجارت خارجی استان همچون: اقتصاد و دارایی، سازمان صمت، سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی بندر انزلی، بنادر و دریانوردی، جهادکشاورزی، شیلات، تعاون، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران-روسیه و رئیس اتاق تعاون استان برگزار شد، آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به روند پیگیری و جدیت استاندار و سایر مسئولان استانی به استقرار دبیرخانه این اتحادیه در گیلان پرداخت و افزود: استاندار گیلان و بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی با جدیت پیگیر تشکیل دیبرخانه اتحادیه اوراسیا در استان گیلان می باشد. چرا که این استان و به ویژه برخی شهرهای ساحلی  وبندری همانند بندرانزلی، سابقه دیرینه تاریخی در حوزه اقتصادی علی الخصوص تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر دارا هستند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر قدمت گمرک و بنادر گیلان در تجارت با کشورهای حوزه دریای خزر گفت :استقرار دبیرخانه اوراسیا در استان گیلان علی رغم برخورداری از مزیت های جغرافیایی و اقتصادی، دارای مزیت ارزش افزوده برای بخش های تولیدی و کشاورزی این استان  است که با ایجاد آن قادر خواهیم بود تحول شگرفی در بخش های مختلف اقتصادی استان و کشور ایجاد نمائیم.

در ادامه این جلسه ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان، گزارش مبسوطی در خصوص روند شکلگ یری، اهداف و مزیتهای تشکیل و عضویت کشورمان در این اتحادیه ارائه داد و آمادگی گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین گمرکات گیلان در روند ارائه خدمات گمرکی در چهاچوب قوانین وضع شده اتحادیه اوراسیا را اعلام کرد.

در این نشست مشترک مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نظرات کارشناسی در زمینه چگونگی اجرایی شدن استقرار دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان، آمادگی خود را جهت همکاری با گمرکات استان به منظور اجرایی شدن این موضوع اعلام داشتند.

در پایان این نشست فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، با بیان جدیت استانداری و مسئولان استانی در بخش های دولتی و خصوصی در تشکیل دبیرخانه اجرایی اتحادیه اقتصادی(گمرکی) اوراسیا در استان گیلان، دستور دادند تا در اسرع وقت اولین جلسه دبیرخانه این اتحادیه در استان گیلان به میزبانی و مرکزیت گمرک گیلان برگزار گردد.

 

photo_2019-10-28_23-43-26

photo_2019-10-28_23-43-30

photo_2019-10-28_23-43-28

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز