مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گیلان خبر داد:

مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیرنقدی در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنند

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۸:۲۴:۱۸
کد خبر: ۹۲۱۶۲۰
مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیرنقدی در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیرنقدی از طریق پیام ها و تبلیغات جمع آوری کمک در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛  مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: با توجه به سطح حادثه زلزله در شهرستان سراب آذربایجان شرقی، ضرورت و نیازی به نشر استمداد و ارائه کمک‌ مردم نوعدوست احساس نمی شود و در حال حاضر ذخایر امدادی جمعیت هلال احمر، پاسخگوی نیاز مناطق زلزله زده می باشد. بنابراین از مردم دلسوز و نوعدوست تقاضا می شود از ارایه هرگونه کمک به افراد و موسسات غیر مسئول خودداری فرمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در خصوص جزئیات اقدامات استان گیلان در زلزله استان آذربایجان شرقی گفت: از دقایق اولیه وقوع این‌ زمین لرزه در ساعت  ۲:۱۷ بامداد روز جاری، ضمن اعلام آماده باش به تمامی شعب و پایگاه های جمعیت هلال احمر استان، نسبت به گشت زنی در سطح شهرهای استان و نیز تمهید مقدمات لازم برای اعزام نجاتگران و ارسال امکانات در صورت لزوم و اعلام‌ نیاز صورت گرفت.

ولی پور با تاکید بر خودداری مردم دلسوز استان گیلان از کمک به سازمان های غیرمسئول اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از احساسات دلسوزانه مردم از فرصت رخ داده سواستفاده کرده و در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک می کنند و برای پیشگیری از وقوع جرایم احتمالی و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی مناسب به مردم عزیز استان، جمع آوری کمک‌های مردمی فقط از سوی سازمان های قانونی و مسئول صورت گرفته و در صورت نیاز از رسانه ملی و مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

وی همچنین افزود: هرگونه سواستفاده از سوی افراد و موسسات غیر مسئول، از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد بوده و مردم نوعدوست استان در صورت مشاهده این گونه موارد می توانند گزارشات خود را به روابط عمومی جمعیت هلال احمر یا مراجع قضایی و نظارتی استان اعلام نمایند.

گفتنی است: زلزله اخیر ۶ کشته و ۳۰۰ مجروح به همراه داشته و تعدادی از منازل مسکونی تخریب و به تعدادی دیگر خسارت وارد شده است.

 

 

نظر شما