مهندس گل‌سرخی خبر داد:

برگزاری همایش هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها در گیلان

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۸:۳۱
کد خبر: ۹۲۲۱۵۶
برگزاری همایش هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها در گیلان
رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان: 26 آبان ماه، همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی، برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس ابراهیم گل‌سرخی با اشاره به اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: این جمعیت یک‌نهاد مردمی و غیرانتفاعی و دارای 26 دفتر نمایندگی در استان‌های کشور بوده و هدف از تشکیل آن بهبود وضعیت ایمنی تردد درراه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشورمی باشد.

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان با تأکید بر ضرورت بسترسازی فرهنگی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی گفت: پشتوانه مهم اقدامات جمعیت ما همراهی و معاضدت دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم است.

وی تلاش جمعیت مذکور را در راستای کاهش سوانح رانندگی با محوریت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون میزبان هشت همایش در گیلان بوده‌ایم و به همین منظور همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها  به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 26 آبان ماه جاری در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر گیلان برگزار می‌شود.

گل‌سرخی محوریت اصلی این همایش را آسیب‌های وارده به موتورسواران و کودکان در سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: بالا بردن سطح آگاهی‌ها درزمینهٔ فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد ازجمله اهداف ماست.

وی بابیان اینکه ۲.۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با برگزاری این برنامه‌ها قصد دارد تا با آگاهی‌بخشی، حوادث مرگبار رانندگی را کاهش دهد.

مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری با اشاره به این‌که تعداد قابل‌توجه ای از آسیب دیدگان سوانح جاده‌ای از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، دانش آموزان و نخبگان جامعه بوده‌اند گفت: متأسفانه در این حوادث، خیل عظیمی از سرمایه‌های انسانی کشور را ازدست‌داده‌ایم.

این مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی‌شده‌اند که با تلنگر اطلاع‌رسانی و آموزش، قابل‌کنترل هستند متذکر شد: آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت افراد، جزو مباحث مهم ایمنی است و برگزاری همایش‌های مربوط به سوانح رانندگی، نقش مهمی برای ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم دارد و در دنیای امروز به‌منظور پیشگیری از حادثه‌ها، به آموزش گسترده و فراگیر نیاز داریم.

مهندس گل‌سرخی در پایان از همکاری استانداری، جمعیت هلال‌احمر و سایر مسئولان کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان، تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز