استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یک معضل بزرگ است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۹:۴۹:۳۷
کد خبر: ۹۲۲۲۳۳
استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یک معضل بزرگ است
رئیس پلیس راه استان گیلان از اعمال قانون بیش از 29 هزار راننده متخلف به دلیل استفاده از تلفن همراه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین محمدپور" رئیس پلیس راه استان گیلان  با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای موجود، مکالمه با تلفن همراه یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید عنوان شده است، گاهی عدم تمرکز راننده به علت به صدا در آمدن زنگ تلفن همراه موجب انحراف خودرو و تصادفات و سوانح یا واژگونی ناشی از آن می شود.

وی بیان داشت: نکته جالب توجه این است که افزایش احتمال تصادف فقط در زمان صحبت کردن نیست، بلکه از شروع مکالمه تا حداقل 10 دقیقه پس از پایان مکالمه، احتمال افزایش تصادف وجود دارد.

رئیس پلیس ‌راه استان تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه هماهنگی برنامه‌های روزمره را بسیار آسان کرده است اما با وجود استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یک معضل بزرگ ایجاد کرده و آن کاهش توجه راننده و افزایش تعداد تصادفات است که با کشته و مجروح شدن انسان‌های زیادی در تصادفات هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل می‌کند.

این مقام انتظامی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را یکی از مصادیق عدم توجه به جلو راننده عنوان کرد و اظهار داشت: این کار باعث بروز حوادث ناگواری همچون برخورد با خودروی جلویی و یا برخورد با شی ثابت در جاده، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی آن می‌شود چرا که فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است نمی‌تواند تمام حواس خود را به راه معطوف کند و به همین دلیل کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارت جبران ناپذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در 7 ماهه سال 98 بیش از 29 هزار راننده به علت استفاده از تلفن همراه توسط عوامل پلیس راه اعمال قانون شده‌اند ادامه داد: جای تاسف است که در بسیاری از این موارد تصادف و اصابت خودرو به اشیاء، عابران پیاده و یا خودروهای دیگر زمانی رخ می‌دهد که این موانع آشکارا قابل رویت و به طور کامل در میدان دید راننده قرار دارند.

سرهنگ محمد پور در پایان از رانندگان درخواست داشت: بیائید، هشدارهای پلیس را جدی بگیرید و تلفن همراه خود را در زمان رانندگی خاموش و به ندای این همراه ناپسند حین رانندگی بی‌توجه باشید. فراموش نکنید که سلامت و حفظ جان شما و سایر سرنشینان خودروی شما، حتی عابران بی‌گناه که در مسیرتان در حرکت هستند، همچنین سایر رانندگان قانونمند عبوری، برهمه مسایل جانبی ارجح است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز