پایان خوش جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج کشور برای کانون گیلان / برگزیده و یک شایسته تقدیر، رهاورد مربیان از گرگان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۸:۴۲:۴۲
کد خبر: ۹۲۴۸۰۰
پایان خوش جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج کشور برای کانون گیلان / برگزیده و یک شایسته تقدیر، رهاورد مربیان از گرگان
«منیژه واحد قاضیانی» و «سمیه رنجبر»، مربیان کانون پرورش فکری استان گیلان به ترتیب عنوان برگزیده و شایسته تقدیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ پنچ کانون کشور را از آنِ خودکردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از  گیلان؛ بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 5 کشور در شهر گرگان پایان خوشی برای کانون پرورش فکری استان گیلان داشت و«منیژه واحد قاضیانی» مربی هنری کانون شهرستان لاهیجان و «سمیه رنجبر»، مربی فرهنگی کانون سیاهکل، به ترتیب عنوان برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

این درحالی است که 35 قصه‌گوی برگزیده استان‌های گلستان،  گیلان، تهران، البرز، مازندران، خراسان شمالی، سمنان  دراین رویداد فرهنگی که روز‌های 21 و 22 آبان ماه 1398 در سالن سینمای کانون پرورش فکری استان گلستان در شهرستان گرگان صورت‌گرفت،  حضوری پررنگ‌داشتند و به بازنمایی گنیجنه‌های فرهنگی کشور با بهره‌گیری از ابزار  قصه‌گویی پرداختند.

هیئت داوران این جشنواره متشکل از: «مریم سعادت»، «محسن هجری» و «علیرضا خانجانی» نیز با اشاره به دست‌آورد‌های ارزش‌مند این حرکت فرهنگی، قصه ‌و قصه‌گویی را از میراث فرهنگی ایرانیان دانسته و ضرورت‌های بهره‌گیری از منابع معتبررا در اجرای هنرمندان قصه‌گو خواستارشدند.

گروه داوری این دوره از جشنواره برهمین اساس و با دقت‌نظر در ظرافت‌های هنرمندان قصه‌، «منیژه واحد قاضیانی»، از مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان با قصه«گلبهار» را شایسته حضور در بیست و دومین  جشنواره بین المللی قصه‌گویی دانست و «سمیه رنجبر» از مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل را شایسته تقدیرخواند.

گفتنی است: مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده ساختنی است»، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل: مسابقه ملی و بین‌الملل که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها و ۹۰ ثانیه‌ای شامل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور است و با موضوع‌ «قصه زندگی من» آذرماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

 

photo_2019-11-16_09-37-37

photo_2019-11-16_09-37-38 (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز