مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان :

۳۴۵ مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان قرار دارد/تا پایان سال جاری سیزده هزار و ۸۰ دانش آموز گیلانی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۲:۵۶:۱۷
کد خبر: ۹۲۹۳۶۷
۳۴۵ مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان قرار دارد/تا پایان سال جاری سیزده هزار و ۸۰ دانش آموز گیلانی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت : تا پایان سال جاری سیزده هزار و 80 دانش آموز گیلانی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛  مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: مانور مدرسه ایمن، جامعه تاب آور همزمان با مدارس سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه  استان گیلان در منطقه زلزله‌خیز واقع شده و هر سال رویدادهای لرزه‌ای متعددی را شاهد است، اظهار کرد: ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خسارت‌های ناشی از زلزله اهمیت زیادی دارد زیرا تبعات اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد.

مانور مدرسه ایمن، جامعه تاب آور همزمان درمدارس استان گیلان آغاز شده و تا  10 آذر ماه ادامه خواهد یافت

ولی پور با اشاره به نحوه برگزاری این مانور بیان کرد: مانور مدرسه ایمن، جامعه تاب آور امسال در استان گیلان  براساس دستورالعمل و سناریو تدوین شده و با هدف سطح پناه‌گیری و خروج از موقعیت خطرپذیری در ۱۰ مدرسه 16 شهرستان و ۲۰ مدرسه در مرکز استان گیلان از روز جاری آغاز شده و تا  10 آذر ماه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مانور روز جاری در مدرسه شهید زورمند شهر رشت گفت: جمعیت هلال احمر استان گیلان، مدیریت بحران استانداری گیلان،اداره کل آموزش و پرورش ، مرکز فوریت‌های پزشکی و کنترل حوادث، سازمان آتش‌نشانی شهرداری کلانشهر رشت، سازمان دانش‌آموزی، شرکت آبفای گیلان، صدا و سیما، نیروی انتظامی و سپاه قدس استان گیلان در برگزاری این مانور حضور داشتند.

ولی پور ضمن اشاره به طرح دادرس جمعیت هلال احمر گیلان اذعان داشت: اجرای طرح دادرس از مؤثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است که در این طرح دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می کنند، همچنین تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت، آموزش پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل میانی، پانسمان و بانداژ و آتل بندی،تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اتفاء حریق و چادر زنی از اهداف طرح دادرس است.

مهدی ولی پور طرح دادرس را ترویج دگر امدادی خواند و گفت: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است، چرا که دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند.

در حال حاضر 345 مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 345 مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان قرار دارند، افزود: بر اساس این آمار تا به امروز 48300 دانش آموز گیلانی از آموزش کمک های اولیه ، انتقال مصدوم و ... جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شده اند.

ولی پور با اشاره به مدارس بشر دوستی استان گیلان اظهار داشت: در استان گیلان 32 مدرسه بشر دوستی وجود دارد که در این مدارس فعالیت های عام المنفعه و کمک هایی بصورت مداوم صورت می گیرد ، همچنین 8250  دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

تا پایان سال جاری 13080 دانش آموز گیلانی از آموزش کمک های اولیه بهره مند می شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هدف این مدارس را کاهش خشونت در مدارس و فعالیت های عام المنفعه دانست و خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری 13080 دانش آموز گیلانی از آموزش های کمک های اولیه جمعیت هلال احمر برخوردار شوند.

 

photo_2019-11-28_13-31-19

photo_2019-11-28_13-31-20

 

نظر شما