معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ؛

سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور بهره‌برداری می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۹:۲۹:۰۱
کد خبر: ۹۲۹۷۷۱
سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور بهره‌برداری می‌شود
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سه هزار خانه ورزش روستایی با هدف ترویج تربیت‌بدنی در روستاهای کشور، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و روستانشینان از ظرفیت‌های ورزشی ارزشمندی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در آستارا اظهار کرد: ۴۹ درصد جمعیت کشور فعالیت ورزشی انجام نمی دهند و برای افزایش ۵۱ درصد مشارکت کننده در برنامه های ورزشی به ۷۵ درصد، برنامه ریزی و تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: تجهیز روستاها به امکانات ورزشی علاوه بر بهبود سلامت جامعه و ترویج بازی های بومی و محلی، در کشف و شکوفایی استعدادهای نو موثر است.
 
وی بیان کرد: مسابقات جام خوشه چین با مشارکت یک و نیم میلیون روستایی در استان های مختلف در حال برگزاری است و در دهه فجر امسال، مرحله ملی آن برگزار خواهد شد.
 
احمدی گفت: در مسابقات جام خوشه چین علاوه بر بازی های بومی و محلی، در رشته های فوتبال، والیبال و دو و میدانی نیز ورزشکاران حضور دارند و همکاری دستگاه های اجرایی قابل تقدیر است.
 
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال نیز طرح تابستان با ورزش، به منظور ترویج رشته های مختلف ورزشی در ۴۰۰ شهر کشور با مشارکت حدود ۱۳ میلیون نفر برگزار شد.
 
وی ادامه داد: باید همراه با ورزش قهرمانی به ورزش همگانی در کشور اهمیت داده شود و در این راستا به توجه رسانه ها، نخبگان جامعه، مدارس و دانشگاه ها نیاز است.
 
همایش پیاده روی عمومی در آستارا صبح روز جمعه با شرکت اقشار مختلف مردم، گردشگران و مسئولان برگزار و از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش شد.

لازم به ذکر است در ادامه از پروژه های عمرانی و استخر شنای آستارا بازدید به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز