رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت ؛

بازار اوراسیا می تواند محرکی برای افزایش تولید و صادرات باشد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۳:۰۰:۲۱
کد خبر: ۹۳۰۵۰۰
بازار اوراسیا می تواند محرکی برای افزایش تولید و صادرات باشد
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گفت: بازار اوراسیا می تواند تامین کننده نیاز داخلی و محرکی برای افزایش تولید و صادرات باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اولین نشست برنامه ریزی چارچوب و محور های آموزشی تجارت با اوراسیا به همت اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت برگزار گردید.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت در این جلسه از ضرورت آمادگی همه دستگاهها برای پیوستن به این اتحادیه گمرکی تاکید کرد و گفت: روند حاکم بر مراودات اقتصادی و بازرگانی در جهان امروز به گونه ای است که تولیدکنندگان و صاحبان برندهای مطرح و معتبر دنیا برای خروج از رکود و شکست در عرصه رقابت اقتصادی، توجه خویش را هدفمندانه در جهت دستیابی بازارهای جدید و به تبع آن توسعه روزافزون صادرات معطوف می دارند که پیوستن ایران به این اتحادیه نیز در راستای گسترش بازارهای جدید قابل ارزیابی است.

   محمد فیض با تاکید بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی و نقش موثر آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: امروز دولت و بخش خصوصی به این اجماع رسیده‌اند که توجه جدی به صادرات غیرنفتی، پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی و رفع موانع پیش روی صادرات، از اصلی‌ترین راههای فعال کردن اقتصاد کشور است و بازار بزرگ اوراسیا می تواند از طرفی تامین کننده نیازهای داخلی و از طرف دیگر محرکی قابل قبول برای افزایش تولید و به تبع صادرات باشد.

 وی با اشاره به حجم 866 میلیارد دلاری تجارت اوراسیا با جهان در سال 2018 گفت: از این مقدار مبادلات تجاری فقط 687 میلیارد آن مربوط به روسیه می باشد.

محمد فیض بر ضرورت آشنایی کارکنان دستگاهها و همه فعالان اقتصادی با قوانین و آداب تجارت با اوراسیا تاکید کرد و افزود: آموزش همه دست اندرکاران و تجار و بازرگانان سبب خواهد شد تا از یک سو فرایند خدمت رسانی به فعالان این عرصه توسط دستگاههای دولتی روانتر و گسترش تجارت با کشورهای عضو اوراسیا و کاهش ریسک و خطر پذیری محصولات صادراتی توسط تجار فراهم آید.

در ادامه این جلسه هر یک از مدعوین به بیان دیدگاهها و نظرات خود برای  برنامه ریزی آموزشی در حوزه اوراسیا پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز