شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۰:۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۳۰۸۶۴
شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان افتتاح شد
رئیس سازمان صمت گیلان راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت را گامی مثبت در جهت ایجاد تفاهم و اعتماد و درک متقابل دستگاه قضایی و کارآفرینان استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  گیلان؛ فرهاد دلق پوش  در جلسه افتتاح و شروع بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت، گفت: با توجه به حجم بالای امور موجود در قوه قضاییه شعبه ویژه شورای حل اختلاف در بخش صنعت می تواند به عنوان پلی بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی ایفای نقش کنند و در سرعت حل فصل برخی از دعاوی تاثیر مطلوبی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: به طور کلی ایجاد شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی کارکرد خوبی در جهت رفع دغدغه های فعالان همان حوزه و تسریع و تسهیل در رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات تخصصی می باشد.

وی راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت را گامی مثبت در جهت ایجاد تفاهم و اعتماد و درک متقابل دستگاه قضایی و کارآفرینان استان دانست و گفت: این اقدام شایسته دستگاه قضایی بسیار به رفع مشکلات و موانع بخش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد و گامی مثبت در جهت رونق تولید محسوب می شود

 دکتر دلق پوش در ادامه  افزود: شوراهای حل اختلاف با توجه به فلسفه اولیه خود یعنی ایجاد صلح و سازش به سهولت می توانند بخشی از حجم کار قوه قضاییه را کاهش دهند و در این زمینه انجام فرهنگ‌سازی لازم، تاثیر مناسبی بر حل و فصل دعاوی حوزه صنعت و تولید از طریق ایجاد تفاهم و اعتماد سازی خواهد داشت و این کاری ارزشمند در حمایت از تولید است.

 وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جهت کمک به فعال سازی شورا با همکاری تشکل های تخصصی بخش صنعت و معدن برای تسریع امور و روان سازی بررسی مشکلات اعلام آمادگی می کند و در کنار بخش خصوصی و دستگاه قضایی در این زمینه فعال خواهد بود.

فرهاد دلق پوش در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای معادن استان که به ریاست استاندار گیلان تشکیل می گردد این پیشنهاد ارائه گردید و با استقبال مسئولان ذیربط قضایی مواجه شد که انشاا... در اولین فرصت مقدمات این کار فراهم می آید.

 در جلسه آغاز بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت گیلان؛ معاون دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن و جمعی از مدیران دادگستری حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز