استاندار گیلان:

عملکرد صحیح دیوان محاسبات موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۴:۳۱:۴۶
کد خبر: ۹۳۲۱۱۰
عملکرد صحیح دیوان محاسبات موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان می شود
استاندار گیلان با بیان اینکه نظارت بر حسن انجام کار از انحراف ها جلوگیری می کند، گفت: عملکرد صحیح دیوان محاسبات، موجب تقویت باور عمومی و اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزاران می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع روز چهارشنبه در آستانه روز حسابدار ، در نشست با مدیرکل و کارکنان دیوان محاسبات استان با اشاره تلاش استکبار جهانی و بدخواهان مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: آنها می کوشند اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه ایران را سیاه نمایی و دولت و نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند تا موجبات ناامیدی مردم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مهمترین ابزار و راهکار برای خنثی کردن نقشه ها و توطئه دشمنان ،  تقویت امیدواری جامعه به اقدامات صورت گرفته است و امید آفرینی به عنوان عنصری در جهت توسعه سرمایه های اجتماعی محسوب می شود.

دکتر زارع تصریح کرد: اعتماد عمومی از مهمترین سرمایه های اجتماعی و موجب ارتباط بیشتر مردم با نظام است از این رو همه مسئولان باید با تمکین به قانون، نسبت به حفظ این دارایی ارزشمند و تقویت روحیه خودباوری تلاش کنند.

وی افزود: آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ایدئولوژی توحیدی و مبتنی بر آرای مردم شکل گرفته و مبنای فعالیت آن، قانون است.

وی تحقق اهداف نظام و رسیدن به توسعه پایدار در سایه قانون را موجب افزایش اعتماد عمومی دانست که عزت و سربلندی کشور را به دنبال دارد .

استاندار گیلان افزود: با وجود پیشرفت های روز افزون در نظام های اداری و حوزه های مرتبط ،  هموار به سبب آنکه بشر بیشترین نقش را در تصمیم گیری و تصمیم سازی دارد؛ خطای سهوی یا عمدی اتفاق می افتد و نا آشنایی کارکنان و مدیران به جدیدترین قوانین و مقررات می تواند عاملی در بروز تخلفات اداری باشد.

وی بر ضرورت استفاده از ابزارهای الکترونیک و نیز فنآوری در جهت پیشبرد اقدامات تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردهایی که علم مدیریت در سلامت اداری، بهره وری و کار آمدی به آن تاکید دارد، نظارت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نظارت بر حسن انجام کار از انحراف ها جلوگیری می کند، دیوان محاسبات را در زمره موفق ترین دستگاه های نظارتی دانست که عملکرد آن تقویت باورعمومی و اعتماد سازی مردم به مسئولان را به دنبال دارد.

وی افزود: دیوان محاسبات رویکرد پیشگیرانه را به عنوان هدف دنبال که این مهم از بسیاری از اسراف ها و انحرافات جلوگیری می کند.

دکتر زارع از کارشناسان دیوان محاسبات به عنوان خدمتگزارانی امین یاد کرد که در سلامت و امنیت جامعه جایگاه مهمی دارند.

وی با اشاره به بکارگیری نیروی مازاد در برخی دستگاه های اجرایی و ورود دیوان محاسبات در این خصوص تصریح کرد: علاوه بر ورود پیشگیرانه دیوان محاسبات در جهت رفع این معضل ، باید رویکرد کارآفرینی در جامعه تقویت شود.

وی حمایت از سرمایه گذاران در راستای توسعه فضای کسب و کار را سیاستی کارآمد خواند که ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

استاندار گیلان اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در گیلان را تلاشی در جهت نظام مند کردن مالکیت اراضی عنوان کرد که می تواند از دست اندازی های احتمالی جلوگیری کند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: برخی چالش هایی که امروز در استان وجود دارد، ناشی از بی دقتی و کم کاری در گذشته است که مشکلات حوزه های محیط زیست، تالاب انزلی، دو رودخانه زرجوب و گوهررود و انباشت زباله در چند نقطه استان نمونه هایی از این مسئله است.

وی با بیان اینکه با تلاش و هم افزایی مدیران کنونی برای رفع این مشکلات اقدامات موثری صورت گرفته ، از حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه پسماند استان تقدیر کرد.

وی همچنین فرهنگ سازی را از ارکان مهم و تاثیرگذار در جهت کاهش ناهنجاری ها و صیانت از داشته های استان خواند و گفت: باید تمامی فعالیت ها، ضابطه مند دنبال شود و مقوله نظارت شتاب گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز