رضوانی سه شرکت دلتا سلولز سفیدرود ، آیین کارتن شمال ورضوان کارتن ؛

صنعت بازیافت باید مورد توجه بیشتری از سوی مسوولان قرار گیرد / جلوگیری از آلودگی محیط زیست و قطع درختان با بازیافت مقوا و کاغذ / اشتغالزایی موثر سه شرکت تولید کننده کارتن مقوایی و صنعت بسته بندی

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۲۲:۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۳۲۲۵۲
صنعت بازیافت باید مورد توجه بیشتری از سوی مسوولان قرار گیرد / جلوگیری از آلودگی محیط زیست و قطع درختان با بازیافت مقوا و کاغذ / اشتغالزایی موثر سه شرکت تولید کننده کارتن مقوایی و صنعت بسته بندی
مدیرعامل سه شرکت دلتا سلولز سفیدرود ، آیین کارتن شمال ورضوان کارتن در جمع خبرنگاران عنوان کرد: صنعت بازیافت باید مورد توجه بیشتری از سوی مسوولان قرار گیرد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رضوانی مدیرعامل سه شرکت دلتا سلولز سفیدرود ، آیین کارتن شمال و شرکت رضوان کارتن در جمع خبرنگاران در خصوص تولیدات این شرکت گفت :  کار ما تولید کارتن از مقوا ، کارتن بازیافتی ، صنعت بسته بندی و نهایتا چاپ طرح به سفارش و نیاز مشتری است.

وی در خصوص روند تولید عنوان کرد : در حقیقت کار از بازیافت شروع می شود همانطور که در بازدید ها مشاهده شد  این صنعت نه‌تنها زندگی را از زباله‌هایی که جان آدمی را به خطر می‌اندازند رها می‌کند بلکه از حیث اقتصادی اهمیتی بسیار ویژه دارد.

رضوانی افزود : در حالی که کشورهای توسعه‌یافته و کارشناسان اقتصاد سبز ، مقوله بازیافت را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند، اما ‌توجه ویژه ای در کشور نسبت به اهمیت آن صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد :  نتیجه نهایی بی‌توجهی به کارخانه‌های بازیافت داخلی چیزی نیست  جز از دست رفتن ۱۰ میلیارد دلار ارزش افزوده در اقتصاد کشور و چون در صنایع بازیافت به ازای هر ۹۰۰۰دلار یک موقعیت شغلی پایدار، قابل ایجاد است، بنابراین یک میلیون نفر موقعیت شغلی، آن هم در شرایط بحران اشتغال در جامعه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد : استفاده دوباره از مقوا و کاغذهای مصرف شده، علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست به منظور تولید محصولات از مواد اولیه از قطع ۱۷ اصله درخت به ازای تولید هر تن کاغذ جلوگیری می‌کندو صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه و حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست برای ساخت محصولات از مواد اولیه که مجدد به چرخه مصرف بازی می گردد، حفظ سرمایه و منابع از طریق جلوگیری از واردات ، ایجاد درآمد  ، اشتغال و... بخشی از فواید بازیافت مقوا و کاغذ است.

وی با اشاره به حضور رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان در بازدید از شرکت های دلتا سلولز سفیدرود ، آیین کارتن شمال و رضوان کارتن گفت :   این نخستین باری است که مجموعه ما مورد توجه سازمان صمت گیلان به این شکل قرار گرفته است و سایر دستگاه های دولتی استان به جایگاه این صنعت به خوبی واقف نیستند و حتی نسبت به ارائه خدمات رویکرد متناسبی ندارند.

 وی اضافه کرد :  صنایع بسته بندی رضوان کارتن از ابتدا در سال ۱۳۷۸ در زمینی بمساحت ۳۰۰۰ مترمربع در شهر لاهیجان تاسیس شده بود و برای توسعه بیشتر درسال ۱۳۹۳ در راستای اجرای طرح توسعه شرکت محل کارخانه به شهر صنعتی رشت منتقل گردید.

رضوانی خاطر نشان کرد : حاصل تلاش شبانه روزی مدیریت و پرسنل شرکت ،۴۵۰۰۰ مترمربع زمین بهمراه ۲۰۰۰۰ مترمربع سوله شامل سالنهای تولید ، انبارها ، فضای اداری و تاسیسات می باشد.بمنظور تکمیل زنجیره تامین، واحد بازرگانی شرکت با برقراری ارتباط با تامین کنندگان مواد اولیه داخلی و خارجی و خرید مرغوبترین کاغذهای داخلی و خارجی ، مرکب چاپ و سایر ملزومات امکان تولید کارتن با بالاترین کیفیت را فراهم نموده است.

 وی گفت : علاوه بر این شرکت در سال ۹۷ اقدام به خرید و راه اندازی خط تولید کاغذ فلوتینگ و تست لاینر با تولید روزانه ۸۰ تن کرد که با این کار موجب گردید محصول نهایی با قیمت پایین بدست مشتری برسد چرا که کلیه مواد اولیه محصول نهایی( کارتن) در داخل همین شرکت تولید میگردد.

وی افزود :  این شرکت با بهره بردن از مدیران و پرسنل با سابقه و مدرن ترین دستگاههای چاپ روز دنیا و دایکاتهای فکی، لمینت تمام اتوماتیک و لبچسب و بخشهای کلیشه سازی و لیتوگرافی توانسته است گام بزرگی در توسعه و مدرنیزه کردن صنعت بسته بندی کشور عزیزمان بردارد.

مدیرعامل شرکت رضوان کارتن اظهار کرد : این افتخار را داریم که برای اولین بار در سطح کشور اقدام به تولید کارتن هفت لایه در کارخانه گیلان کرده ایم که مقاومت یک تن بار را در صنعت بسته بندی دارد و  شرکتهای زیر مجموعه  همگی دارای آزمایشگاه های مختلف تخصصی و مجهز هستند که کلیه استانداردهای لازم را در  شرایط جوی و رطوبتی که مشقت کار تولید کارتن را زیاد می کند، به خوبی پاس کنترل می کنند و  تامین رضایت مشتری در اولویت فعالیت های ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از مواد اولیه رولهای ورق کارتن کاملا تولید داخل در این کارخانه استفاده می شود گفت : پیش از تحریم ها از شرکتهای مختلفی این رول ها وارد می شد ولی قریب به سه سال است که خودکفا هستیم و قبل از سال92 دانش کاغذ سازی اغلب وارداتی بود  اما بحمدالله اکنون ورق برگشت و همه چیز در این صنعت متحول شده و این صنعت مجدد در ایران احیاء شده است و هم اکنون در چرخه صنعت بسته بندی و تولید انواع ساک های مقوایی و مونتاژ آن، برای نزدیک به 400 نفر اشتغال خانگی ایجاد کرده ایم.

مدیر عامل سه شرکت دلتا سلولز سفیدرود ،آیین کارتن شمال و رضوان کارتن گفت : در این سه شرکت مجموعا در سه شیفت کاری به صورت مستقیم 350 نفر مشغول به کار هستند و بیش از 125 میلیارد تومان تاکنون سرمایه گذاری شده است.

وی در پایان از حضور رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ، هیات همراه و خبرنگاران تشکر کرد و گفت :امیدوارم با رویکرد مناسب و امید بخش به فعالان عرصه تولید و جامعه کارآفرینی، ما را در جهت فعالیت های خود دلگرم تر کنید.

در پایان دلق پوش رئیس سازمان صمت استان گیلان از " رضوانی " مدیر عامل این  سه شرکت با اهدای لوح تقدیر کرد.

گفتنی است کاروان خبری رسانه های گیلان از شرکت دلتا سلولز سفیدرود ، آیین کارتن شمال و  شرکت رضوان کارتن  بازدید بعمل آوردند.

photo_2019-12-04_17-01-26 (2)

photo_2019-12-04_16-46-10

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز