سخنگوی ستاد انتخابات کشور ؛

هفت هزار و ۴۲۱ تا پایان روز پنجم ثبت نام کردند/ طراحی اپلیکیشن برای سهولت در ثبت نام داوطلبان انتخابات

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۹:۳۲:۰۳
کد خبر: ۹۳۲۶۴۳
هفت هزار و ۴۲۱ تا پایان روز پنجم ثبت نام کردند/ طراحی اپلیکیشن برای سهولت در ثبت نام داوطلبان انتخابات
سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور، گزارشی از پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیداسماعیل موسوی دبیر وسخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ثبت‌نام ۷۴۲۱ نفر شامل ۸۲۱ زن و ۶۶۰۰ مرد نهایی شده است.

موسوی افزود: از میان داوطلبان ۴ درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند، ۲۶ درصد سابقه ایثارگری، ۴ درصد تحصیلات حوزوی، ۱۳ درصد دکتری، ۷۸ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد دارای مدرک لیسانس و کمتر از آن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان: در مجموع استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان و فارس بیشترین داوطلبان را داشته اند.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای پایانی ثبت نام، تعداد افراد بیشتری برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند، اظهار کرد: برای سهولت و راحتی کار داوطلبان، کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات، اپلیکیشن موبایلی طراحی کرده اند که داوطلبان از طریق این اپلیکیشن می‌توانند بخشی از فرایند ثبت نام و تکمیل پرسشنامه خود را قبل از مراجعه به ستاد یا فرمانداری ها انجام دهند و زمان معطلی آنها در ستاد کمتر می شود.

موسوی در همین راستا تصریح کرد: داوطلبانی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، می توانند این اپلیکیشن را از طریق پورتال وزارت کشور در گوشی خود نصب و در دو روز باقیمانده از زمان ثبت نام از آن استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: به دلیل تعداد زیاد داوطلبان در روزهای پایانی و امکانات محدود ستاد، داوطلبان تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و با خود همراه داشته باشند تا در محل ثبت نام معطل نشوند.

وی تاکید کرد: اصل شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی برای ثبت نام مورد نیاز است.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام مجلس خبرگان رهبری از فردا به مدت یک هفته آغاز می شود، افزود: در ستاد ثبت نام وزارت کشور و فرمانداری های تهران، قم، مشهد، بجنورد و فارس ثبت نام انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز