در قالب سفر به روسیه صورت گرفت ؛

بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بنادر گیلان و آستاراخان روسیه

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۳:۰۸:۰۶
کد خبر: ۹۳۳۱۵۶
بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بنادر گیلان و آستاراخان روسیه
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به بررسی راهکارهای افزایش همکاری های بنادر استان با آستاراخان روسیه در سفر به این کشور اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت همکاری ها اقدامات خوبی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر حمیدرضا آبایی؛مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره بر سفر به روسیه و نشست مشترک هیأت سازمان بنادر و دریانوردی با مقامات دریایی و وزارت حمل و نقل روسی و همچنین دیدار با عبدالله مطلب اف رئیس بنادر و دریانوردی آستاراخان، گفت: در این سفر همکاری بنادر آستاراخان و بندر انزلی و نحوه همکاری در خصوص اعزام کشتی ها به بنادر دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مشکلات در تردد کشتی‌های ایرانی با پرچم ایران در آب‌های روسیه بررسی و پیگیری و حل شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی بود، افزود: مقرر شد در صورت برگزاری دوره های آموزشی عوامل بنادر آستاراخان، بندر انزلی و سایر بنادر شمالی کشور در این دوره حضور داشته باشند تا همکاری های علمی و فنی تقویت و افزایش یابد.

آبایی با اشاره به اینکه در بحث همکاری‌های مشترک بین منطقه آزاد انزلی و بندرانزلی با منطقه آزاد آستارا خان (بندر علیا) با سرگی میلوشگین؛ رئیس منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستارا خان دیدار و راستای توافقنامه همکاری و راه اندازی کریدور شمال به جنوب بررسی و بحث های لازم انجام و طرف روسی بر این موضوع بسیار تاکید داشت تا بتوانیم با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اقدامات لازم در زمینه تقویت همکاری‌ها در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم تا به سود هر دو طرف باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به مبحث ایجاد بنادر متقارن بین دو کشور گفت: مقرر شده امکانات خود را در اختیار منطقه آزاد آستارا خان قرار دهیم و از سوی دیگر این بندر نیز در حوزه تجهیزاتی، توان عملیاتی و اسکله ها با ما همکاری مشترک داشته باشد.

وی همچنین به تردد و پهلوگیری کشتی‌های ایرانی با پرچم ایران در بندر آستاراخان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مقرر شد طرف روسی پیگیری‌های لازم را انجام دهد، همچنین طرف روس نیز از افزایش هماهنگی و توسعه فعالیت‌های بنادر آستاراخان، انزلی و بندر آستارا استقبال کرد.

آبایی در ادامه با بیان اینکه در این دیدار مقرر شد در راستای افزایش ارتباط بین منطقه ویژه لوتوس آستاراخان با منطقه ویژه اقتصادی آستارا جلسات مشترکی برگزار شود، ادامه داد: امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها بتوانیم توافقنامه‌های در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت : برای بهبود شرایط حمل و نقل و افزایش سطح همکاری‌ها در این حوزه نیز، مقرر شد که تمام هزینه‌ها در این زمینه در آستاراخان، انزلی و بندر آستارا استخراج و در صورت لزوم توافق  براساس اعمال تعرفه های ترجیحی با تجار انجام شود. در این راستا نیز تجار باید تعرفه تناژ را ارائه دهند تا بتوانیم تعهدهای ترجیحی را پیش بینی کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه حمل کالا و افزایش آن را یکی دیگر از موضوعات پیگیری شده در این سفر عنوان  کرد و گفت: یکی از مقوله‌هایی که هم از سوی ما و روس ها مورد تاکید قرار گرفت پیشنهادات مطرح شده در خصوص حمل و نقل، هزینه ها، مدت زمان و نحوه ارائه خدمات بود و مقرر شد تا تیم های کارشناسی در این زمینه تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز