استاندار گیلان:

تقویت آموزش عمومی، رمز اصلی موفقیت راهبردهای پدافند غیرعامل است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۵:۵۱:۲۲
کد خبر: ۹۳۴۲۸۸
تقویت آموزش عمومی، رمز اصلی موفقیت راهبردهای پدافند غیرعامل است
استاندار گیلان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: رمز اصلی موفقیت در راهبردهای مرتبط با پدافند غیرعامل تقویت آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر ارسلان زارع در این جلسه، پدافند غیرعامل را یکی از راهبردهای اساسی و مهم برای مصون سازی کشور دانست و اظهار داشت: پیش بینی، پیشگیری، رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی کاملاً علمی و تأثیرگذار است، افزود: استمرار توجه به انجام فعالیت‌ها و اقدام‌های شایسته در بخش های مختلف سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی براساس طرح جامع پدافند استان تبدیل به اثرات مثبت و نقشه راه می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد مطلوب همکاری دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و پیشرفت 75 درصدی طرح پدافند غیرعامل در استان اشاره و خاطرنشان کرد: باید این طرح تا پایان سال کامل شود تا از آن به نفع شایسته در حوزه‌های مختلف استان استفاده شود.

استاندار گیلان به برگزاری موفق برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان اشاره و خاطر نشان کرد: در این هفته 601 برنامه شامل همایش، رزمایش، افتتاح پروژه، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان اجرا شد که ارتقاء سطح آگاهی بخشی عمومی یکی از اثرات مثبت آن است.

وی رمز اصلی موفقیت در راهبردهای مرتبط با پدافند غیرعامل را تقویت آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: آحاد جامعه باید نسبت به موضوع پدافند غیر عامل حساس و هوشیار باشند و نقش مهم آن در افزایش امنیت و رفاه مردم باید همواره تأکید شود.

دکتر زارع با بیان اینکه باید از همه ابزارهای فرهنگ سازی بویژه ظرفیت رسانه ها استفاده شود، اظهار داشت: آموزش، حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث با  مشارکت موثر آنان ثمربخش است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری سمینار تخصصی پدافند غیرعامل زیستی ، فرصت مناسب و مغتنمی برای جلب مشارکت فکری نخبگان و صاحب‌نظران در پاسخ‌گویی به نیازهای تخصصی پدافند غیرعامل است، گفت: باید توجه داشته باشیم که امروز تهدیدات دشمن ترکیبی، فناورانه و دانش پایه شده و برای مقابله با این تهدیدات باید از توان علمی نهایت استفاده را ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حاکمیتی تمام کشورها در فضای سایبری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: مشکلات و نقاط آسیب‌پذیر باید شناسایی شود تا برمبنای آن تصمیمات درست گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشور ما همواره با تهدیدات دشمنان مواجه است، اظهار داشت: دشمنان کوشش می‌کنند از نقاط آسیب‌پذیر ما سوء استفاده کنند و ما می‌بایست با هوشیاری اقدامات جدی‌تری برای مقابله با این تهدیدات از طریق پدافند غیرعامل پیگیری و دنبال کنیم.

 

نظر شما