دستگیری مزاحم تلگرامی در رشت

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۲:۵۰
کد خبر: ۹۳۵۵۰۲
دستگیری مزاحم تلگرامی در رشت
رئیس پلیس فتا گیلان گفت: مزاحم تلگرامی در شهرستان رشت دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "ایرج پورمستمند" در تشریح جزئیات این خبر گفت: خانم 25 ساله‌ای به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایت اظهار داشت، شخصی با ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی قصد اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته هویت واقعی متهم مشخص و با هماهنگی مقام قضائی در شهرستان رشت دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس منکر هرگونه ارتباط با این پرونده شد ولی پس از مواجهه با مستندات و دلایل به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ پورمستمند بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مزاحمت و اخاذی در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود گفت: در فضای مجازی مزاحمت برای افراد از شایع‌ترین جرائم است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع مزاحمت‌ در فضای مجازی، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ شاکی‌ پیگیری قضائی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

سرهنگ پورمستمند در خصوص استفاده از پیام رسان‌های داخلی برای امنیت بالا و پرهیز از حضور در پیام رسان‌های خارجی (همچون تلگرام) و عدم انتشار اطلاعات خصوصی در این شبکه اجتماعی هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز