رییس سازمان صمت گیلان ؛

خودروسازان در کاهش و افزایش میزان نیاز به نقدینگی قطعه سازان نقش موثری دارند

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۳:۲۴
کد خبر: ۹۳۶۵۹۵
خودروسازان در کاهش و افزایش میزان نیاز به نقدینگی قطعه سازان نقش موثری دارند
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان در جلسه رفع موانع تولید گفت : خودروسازان در کاهش و افزایش میزان نیاز به نقدینگی قطعه سازان نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  در جلسه ای به ریاست استاندار و دبیری سازمان صمت گیلان و با حضور شماری از اعضای مجمع نمایندگان استان، به مشکلات شش واحد بزرگ صنعتی رسیدگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان نیز پیگیری  و رفع مشکلات بخش صنعت را در اولویت دانست و گفت: چالش های کارخانجات بزرگ صنعتی به تناسب گستردگی فعالیت آنها می باشد و به لحاظ ایجاد ارزش افزوده بالا و حجم اشتغال همواره در اولویت هستند.

دکتر فرهاد دلق پوش یاد آور شد: تامین مواد اولیه و استمهال در پرداخت بدهی های معوق بانکی و دستگاه های دولتی نظیر برق و گاز از مشکلاتی است که باید راهکارهای مناسب قانونی آن  با رویکرد تعاملی و حمایتی در این شرایط دشوار تحریمی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: عدم پرداخت بهنگام مطالبات توسط خودروساز، ظلم در حق قطعه سازان گیلان است. خودروسازان در کاهش و افزایش میزان نیاز به نقدینگی قطعه سازان نقش موثری دارند لذا شرکت های خودروساز باید در تسویه بدهی های خود سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا قطعه سازان برای تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه نشوند.

همچنین رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه این جلسه به منظور رفع مشکلات صاحبان صنایع برگزار شد، اظهار داشت: می بایست از ظرفیت مسئولان اجرایی در حوزه های مختلف و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلاتی از قبیل تهیه مواد اولیه، سرمایه در گردش، استمهال تسهیلاتی که از بانک ها دریافت کرده اند، استفاده کنیم.

ذبیح نیکفر افزود: رفع مشکلات صنایع تولیدی و صنعتی استان موجب خواهد شد شاهد رونق تولید، تقویت بنگاه های تولیدی و حفظ وضع موجود باشیم.

گفتنی است در این جلسه مشکلات مجتمع فولاد گیلان، ایران رادیاتور، فولاد آناهیتا، لاستیک سازی گیلان، ایران پوپلین و شرکت چوب و کاغذ چوکا بررسی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز