در بازدید رییس مجمع نمایندگان گیلان از شرکت فرآوری و ساخت مطرح شد ؛

لزوم حمایت از شرکت های تولیدی استان / شرکت فرآوری و ساخت تامین کننده نیاز خودروسازان داخلی

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۷:۲۳
کد خبر: ۹۳۷۱۴۴
لزوم حمایت از شرکت های تولیدی استان / شرکت فرآوری و ساخت تامین کننده نیاز خودروسازان داخلی
ذبیح الله نیکفر رییس مجمع نمایندگان گیلان از مجموعه فرآوری و ساخت در شهر صنعتی رشت بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان گیلان در بازدید از مجموعه شرکت فرآوری و ساخت در شهر صنعتی رشت در گفتگویی با مدیران شرکت از دغدغه های این مجموعه مطلع گردید.

" حسین شمسایی " مدیر گروه تعلیق و انتقال قدرت عظام (شرکت های پایا کلاچ و فراوری و ساخت ) و مدیر عامل شرکت فرآوری و ساخت در حاشیه این بازدید ضمن ارایه ی توضیحاتی در خصوص فعالیت های شرکت های تابعه گفت : شرکت فرآوری و ساخت شرکت برتر پژوهشی در حوزه صنعت و تولید در کشور است و شرکت نمونه ی کیفیت استان نیز شناخته می شود .

وی با تشریح تولیدات این مجموعه عنوان کرد : محصولات کمک فنر برای خودروسازان داخلی در این شرکت تولید می شود و شرکت پایاکلاچ از همین مجموعه تولید دیسک صفحه تحت لیسانس یک شرکت فرانسوی را بر عهده دارد و هر دو شرکت 100 درصد نیاز خودروسازان داخلی را تامین می کند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروی کشور وابسته به شرکت های فرآوری و ساخت و پایا کلاچ است ، افزود : علاوه بر اینها ، تنها شرکت ایرانی هستیم که قطعات را به یک شرکت خودرو ساز روسی  صادر می کنیم.

شمسایی با اشاره به اضافه شدن سایت تولید جعبه فرمان به این مجموعه گفت : از آنجایی که شرکت های فرآوری و ساخت و پایا کلاچ موفقیت های خوبی در طول فعالیت خود در گیلان کسب کرده اند لذا ماشین آلات تولید محصول جعبه فرمان  نیز به این مجموعه اضافه شد و  پروژه ی جعبه فرمان برقی برای خودرو دنا پلاس در اینجا استارت زده شد و از ماه آینده ارسال انبوه آن آغاز خواهد شد .

6ceaae45-c8c6-460e-928b-aa39ef1d3bfd

ceeae859-6312-4d78-a735-d60a092fd3c9

وی ادامه داد : ایران خودرو بر روی تمام محصولات صادراتی خود از جعبه فرمان این مجموعه استفاده می کند و ان شاالله سال آینده خطوط طرح توسعه محصولات سایت جعبه فرمان شرکت فراوری و ساخت نصب می گردد.

مدیر عامل شرکت فرآوری و ساخت با بیان اینکه این شرکت وهمچنین شرکت پایاکلاچ  به نوعی آبروی استان محسوب می شوند ، اضافه کرد : 800 نفر به صورت مستقیم در این دو شرکت  مشغول به کار هستند و در حدود 4 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم به تولیدات این شرکت ها وابسته می باشند.

شمسایی تاکید کرد : شرکتهای  فرآوری و ساخت  و پایاکلاچ از شرکت های خوشنام در صنعت گیلان و کشور است که تمامی فرآیند های قانونی در زمینه ی افراد و منابع انسانی آن ها رعایت می شود .

وی  بیان کرد دو شرکت" فرآوری و ساخت "و " پایا کلاچ " با اتکا به دانش روز دنیا  در بحث پژوهشی جز شرکت های برتر استانی ، نمونه و برتر کشوری شناخته می شوند .

وی با اشاره به ظرفیت های استان در خصوص دارا بودن نیروهای مستعد و خلاق و وجود صنایع برتر افزود : این شرکت ها جز سرمایه های استان گیلان محسوب می شوند و در شرایطی که صنعت کشور با مشکلات زیادی روبرو است و بسیاری از کارخانجات با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند این مجموعه با اقتدار به کار خود ادامه می دهد و نه تنها با افت تیراژ و نیرو مواجه نبوده بلکه در شرایط سخت کنونی اقتصادی کشور ،در سالجاری 100 نفر را نیز جذب به کار کرده است .

شمسایی خاطر نشان کرد : بر آن هستیم که طرح توسعه مجموعه را انجام دهیم و امیدواریم که زمانی تحریم های بخش اقتصادی کشور رفع شود و ما بتوانیم در سطح جهانی محصولات خود را عرضه کنیم و در رقابت با سایر شرکت های دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

شمسایی تصریح کرد : نیازمند تعامل و حمایت نهادهای ذیربط در جهت ادامه و توسعه فعالیت های خود هستیم .

شمسایی همچنین با اشاره به برخی معضلات مالی گفت : مطالبات زیادی از شرکت ایران خودرو داریم که تاکنون پرداخت نشده و این امر به یکی از معضلات جدی مجموعه فرآوری و ساخت بدل گشته است.

 مدیر عامل شرکت فرآوری و ساخت در خصوص طرح توسعه این شرکت گفت : سایت جدید مجموعه فرآوری و ساخت با زیربنای مفید 12400 متر مربع و در دو طبقه در حال ساخت است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ماشین آلاتی برای نصب در این سایت جدید از پژوی فرانسه خریداری شده و ظرفیت فعلی مجموعه را تا دو برابر افزایش خواهد داد .

وی ادامه داد : توان شرکت فرآوری و ساخت در بازار داخلی و صادرات با ایجاد سایت جدید ارتقا می یابد و تکنولوژی جدیدی وارد شرکت می شود و موجب اشتغالزایی 400 نفر خواهد شد .

شمسایی در پایان گفت : با حمایت سهامدار محترم پروژه ی ساختمان این مجموعه امسال به اتمام خواهد رسید.

0902d7df-2fd3-4f03-88e8-b5601ee2ad25

معضلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در سطح استانی و ملی توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد

دکتر ذبیح الله نیکفر رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در بازدید از مجموعه ی فرآوری و ساخت در شهر صنعتی رشت با ابراز خرسندی از وجود چنین مجموعه ی عظیمی در استان گفت : مایه مباهات است که استان گیلان دارای چنین مجموعه ی منحصر بفردی است که در سطح کشور شناخته شده می باشد و قطعا این امر در اثر تلاش و پشتکار نیروهای خلاق و مبتکر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده معضلات شرکت های تولیدی و صنعتی مربوط به مسایل بانکی و تسهیلاتی است ،افزود : همانطور که اینجانب در نطق خود در مجلس عرض کردم یکی از مشکلات عمده ی تولید کنندگان کشور ، سود مرکبی است که از واحدهای صنعتی و تولیدی دریافت می شود و این موضوع در دراز مدت منجر به آسیب های فراوانی به حوزه ی کسب و کار و در نهایت به جامعه خواهد شد .

نیکفر خاطر نشان کرد : اگر سیستم بانکی اصلاح شود و به سمتی برود که از قراردادها و معاملات ربوی خارج شویم مسلما موجب رونق تولید ، اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد .

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز اظهار داشت : نوسانات ارزی موجب بروز مشکلاتی برای تولید کنندگان می شود و اگر این موارد به طریقی اصلاح گردد قطع به یقین استعداد و نبوغ ایرانی می تواند دنیا را متحیر کند .

وی خاطر نشان کرد : در حوزه هایی که ما به جوانان خود فرصت داده ایم در آن بخش شاهد تحولات عظیمی در کشور بوده ایم.

در حوزه ی صنعت نیز باید همین اقدام صورت گیرد و تسهیلات بانکی غیر ربوی و منطبق بر اقتصاد اسلامی در حوزه ی صنعت وارد شود .

رییس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد : طی روزهای آتی جلسه ای با حضور استاندار و دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه تولید و صنعت و صاحبان صنایع تشکیل خواهد شد و مسوولین و مدیران صنعت و تولید مشکلات را مطرح کنند و آن مواردی که در استان قابل حل است در گیلان مرتفع گردد و موضوعاتی که باید در سطح کشوری پیگیری شود به اتفاق مسوولین استانی و نمایندگان مجلس از طریق وزرا حل شود .

61d76eda-5da8-4a4f-ad31-b79ed4763b2d

d8268fc8-ded2-4d1b-90ec-1d8a3934d193

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز