رهاسازی یک بهله سارگپه

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۰۹:۲۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۰۶۰
رهاسازی یک بهله سارگپه
یک بهله( واحد شمارش پرندگان شکاری) سارگپه که توسط یکی از دوستداران حیات وحش زنده گیری شده بود تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ جعفر میرزایی رییس محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت : یکی از علاقمندان حیات وحش طی تماسی تلفنی اظهار کرد، یک قطعه پرنده وحشی را در حالی که قادر به پرواز نبوده اطراف روستای کیسم آستانه اشرفیه پیدا کرده لذا مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با مراجعه به محل اعلام شده پرنده را تحویل گرفتند وپس ازاطمینان از صحت سلامت، آن را در یکی از زیستگاه های شهرستان رها سازی کردند .

وی افزود: سارگَپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر ازعقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد. طرح کلی بدنش قهوه‌ای رنگ با خال‌های سفید، قهوه‌ای تیره و سیاه بر روی سطح پشتی، کمر و بال و خال‌های متراکم‌تر بر روی سطح شکمی و سینه‌هایش است.سارگپه از راستهٔ شاهین‌ سانان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.سارگپه قلمرو طلب و اغلب تک همسر است و معمولاً تا پایان عمر همسرش با او می‌ماند. این ویژگی در پرنده‌های شکاری ایران کم پیش می‌آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز