خسارت بیش از ۶۰ هکتار از جنگل های گیلان در وزش باد گرم

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۲:۵۶:۳۲
کد خبر: ۹۴۱۶۱۱
خسارت بیش از ۶۰ هکتار از جنگل های گیلان در وزش باد گرم
وزش شدید باد گرم موجب گسترش آتش سوزی در بیش از 60 هکتار از جنگل های گیلان و خسارت به سقف چند خانه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ 5 هکتار از جنگل های روستاهای اسب راهان ، توشی ، مهربون ، ملک رود ، لیش و کلنادان سیاهکل دیشب آتش گرفت.

70 نفر از ماموران منابع طبیعی ، مردم منطقه و آتش نشانی با 7 دستگاه اطفای حریق توانستند آتش سوزی را مهار و از گسترش آن جلوگیری کنند.

وزش باد گرم موجب گسترش آتش در 3 هکتار از جنگل های روستاهای پده ، چناررودخان ، دست خط محله ، چماچا شفت شد که با تلاش 18 نفر از ماموران منابع طبیعی مهار شد.

از لنگرود خبر رسید که جنگل های منطقه لیلاکوه این شهرستان دچار حریق شد که تعدادی از نیروهای منابع طبیعی و ساکنان منطقه توانستند این آتش سوزی را مهار کنند.

جزئیات خبر آتش سوزی جنگل های لیلاکوه لنگرود در دست بررسی است.

5 هکتار از جنگل های لاهیجان در روستاهای گردگف ، گردکوه ، سوخته کوه و بنگه نیز آتش گرفت که با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان مهار شد.

6 هکتار از مناطق جنگلی روستاهای سبک ، شکردشت ، پی سرا ، جوکندان و هره دشت لیسار تالش آتش گرفت که با تلاش ماموران این اداره و روستاییان مهار شد.

30 هکتار از جنگل منطقه امام زاده شفیع شاندرمن ماسال هم دچار حریق شد که با تلاش بسیجیان ، مردم منطقه ، امدادگران جمعیت هلال احمر و ماموران منابع طبیعی خاموش شد اما بخهای دیگری از مناطق جنگلی ماسال هنوز در آتش می سوزد و ماموران منابع طبیعی و مردم در تلاشند آتش سوزی را مهار کنند.

10 هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی منطقه گسکره فومن هم طعمه حریق شد که با تلاش 30 نفر از ماموران منابع طبیعی و مردم مهار شد.

همچنین وزش شدید باد به سقف یک نانوایی در روستای حاجی آباد و 3 خانه در روستاهای نرکه ، استاد کلایه و شندر بالنگه املش خسارت وارد کرد.

بر اثر ورش شدید باد یک انبار شالی در روستای بالامحله نرکه املش تخریب و تابلوی یادمان شهدای روستای شکرپس هم سقوط کرد.

براساس اعلام هواشناسی گیلان وزش باد گرم تا غروب امروز ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز