یک کارشناس بانکی و فعال اجتماعی ؛

توجه به وضعیت معیشتی مردم از اهم امور کشور است / لزوم انتخاب افراد اصلح و متعهد در انتخابات پیش روی مجلس

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۶:۳۰:۰۶
کد خبر: ۹۴۴۳۹۳
توجه به وضعیت معیشتی مردم از اهم امور کشور است / لزوم انتخاب افراد اصلح و متعهد در انتخابات پیش روی مجلس
هادی محمد زاده فعال اجتماعی و کارشناس بانکی و مالی در جمع خبرنگاران گفت : در حال حاضر بیشتر مشکلات کشور در حوزه های مختلف برگرفته از موضوعات اقتصادی است و توجه به وضعیت معیشتی مردم از اهم موارد می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هادی محمد زاده سرپرست اسبق بانک دی رشت و فعال اجتماعی در زمینه ی شرایط اقتصادی کشور گفت : ریشه ی بیشتر مشکلاتی که در کشور وجود دارد به اقتصاد برمی گردد و در روایات دین ما نیز آمده است که اگر فقر از دری ورود کند ایمان از بین می رود پس توجه به بحث معیشتی مردم بسیار حایز اهمیت است .

وی با بیان اینکه نبودن وضعیت معیشتی خوب بر سایر موارد تاثیر گذار است ،اظهار داشت : نباید انتظار داشته باشیم که فرهنگ ما با وجود وضعیت معیشتی نادرست پیشرفت کند ، ابتدا باید از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود و سپس در امتداد آن به دنبال توسعه ی فرهنگی باشیم.

محمد زاده با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های اقتصادی از عوامل مهم بهبود وضعیت معیشتی مردم است ، عنوان کرد : در کشور پول وجود دارد اما بخشی از این پول ها در فرار مالیاتی هدر رفته است ،200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که پبگیری این موارد می تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور کند.

محمد زاده در خصوص بودجه سال 99 اذعان داشت : در بودجه سال 99 باید بحث فروش نفت به صورت منطقی صورت می گرفت چون کاهش فروش در حال حاضر وجود دارد و باید موارد که سمبلیک است از بودجه حذف و آن مواردی که تحقق می یابد لحاظ گردد.

وی با یادآوری دفاع مقدس و جان فشانی های جوانان برای دفاع از وطن عنوان کرد : جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و پس از آن نیروهای جوان نادیده گرفته شدند و اکنون پس از سالها همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند باید از وجود جوانان در جایگاه مختلف بهره گیری شود و شاید در برخی از موارد منظور از جوان سازی ،بهره گیری از فکر و خلاقیت در عرصه های مختلف است .

محمد زاده ادامه داد : تنها راهکاری که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد بهره گیری از تفکرات اقتصادی جوانان متخصص و تحصلیکرده متکی بر دانش روز است که به بدنه ی اقتصاد جامعه ما کمک کند .

وی با اشاره به در پیش بودن دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد : در عرصه قانونگذاری نیز اگر جوانان ورود کنند قطعا می توانند ابعاد سباست های نظام و منافع ملت را درک کنند و بر همان اساس با تصویب قوانین در جهت پیشرفت و توسعه کشور موثر واقع شوند .

 محمد زاده با بیان اینکه کشور نیازمند عمل مسوولان برای توسعه است گفت : تنها شعار دادن و گویش کافی نیست بلکه هر فردی که در جایگاه خدمت و مسوولیت قرار دارد باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای انجام وظایف خود بکوشد و اگر این شعارهای عنوان شده توسط مسوولین عملی می شد قطعا کشور ما به جایگاه مورد نظر خود می رسید و در آن صورت تهدیدات دشمنان نیز بی اثر خواهد بود .

وی با بیان اینکه چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی کاملا مشخص است ، گفت : در خصوص نظارت بر افراد باید فیلترهای دقیق تری جایگزین شود ، به عقیده ی بنده حتی یک نماینده مجلس به سبب جایگاه خود نباید مصونیت داشته باشد چون این مورد موجب خواهد شد که نماینده دست به تخلف بزند .فیلترهای نظارت با تغییر کند و نظارت ها باید قانونی باشد .

وی با لزوم انتخاب اصلح توسط مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : انتخاب فرد متعهد و اصلح برای نمایندگی مجلس می تواند موجب شود که مطالبات مردم حوزه های انتخابیه به تحقق بپیوندند و در سطح ملی نیز در جهت تصویب قوانین منطبق بر مصالح عمومی تاثیر گذار باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز