استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان داشت؛

گیلان جزو استان های خوب کشور در رعایت عفاف و حجاب است

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۸:۵۴:۵۳
کد خبر: ۹۴۵۷۸۲
گیلان جزو استان های خوب کشور در رعایت عفاف و حجاب است
استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: وضعیت کلی عفاف و حجاب در گیلان مطلوب بوده و به گونه‌ای است که جزو استان های خوب کشور به لحاظ رعایت این مهم از سوی شهروندان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع روز شنبه در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حضور باشکوه، ارزشمند و موثر مردم استان پس از خطبه‌های نماز جمعه دیروز در تظاهرات محکومیت و ابراز خشم و تنفر مردم انقلابی علیه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار، تجدید پیمان و میثاقی دیگر با آرمان های انقلاب، رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام است که صمیمانه تشکر می کنم.

وی سردار شهید سلیمانی را نماد همبستگی ملی در صیانت و حفاظت از همه دستاوردها و‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم دانست و ادامه داد: به یقین برکت خون این شهید بزرگ ، موجب استمرار تعالی ، توسعه و عزت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اصل حجاب امر دینی و واجب شرعی است، گفت: بررسی‌های جامعه و روان‌شناختی، نشان می‌دهد که حجاب موجب آرامش روحی و روانی هر انسان است.

وی به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش و نیز رئیس دانشگاه گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه برگزار و انجام شده اما آمارها نشان می‌دهد که هنوز به مطلوبیت لازم نرسیده‌ایم و نقص‌ها و اشکالاتی وجود دارد.

دکتر زارع با اشاره به گزارش های نهادهای مسئول بیان داشت: وضعیت کلی عفاف و حجاب در استان گیلان نسبتاً مطلوب بوده و به گونه‌ای است که جزو استان های خوب کشور به لحاظ رعایت این مهم از سوی شهروندان هستیم.

استاندار گیلان همچنین تأکید کرد که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است بیشتر اقدامات ایجابی در دستور کار قرار بگیرد و از برخوردهای صرفاً احساسی و دفعی، به طور جدی پرهیز شود.

وی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی گیلان مانند آموزش و پرورش را در انجام طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) جزو استان برتر کشور خواند و گفت: به همین برتری قانع نیستیم بلکه الزام و اصرار داریم که این طرح، به شکلی گسترده و فراتر از هدف‌گذاری که وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده، در همه مدارس اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته اما بایستی از طریق همه دستگاه‌های فرهنگی در راستای درونی‌سازی و نهادینه کردن امر عفاف و حجاب بیشتر بهره بگیریم.

وی بر ضرورت تعامل ائمه جمعه و جماعات، شورای هماهنگی تبیلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، سازمان های مردم نهاد و نیز شهرداری ها که دارای بودجه های فرهنگی هستند و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی تأکید و خاطرنشان کرد: انتظار دارم نه فقط دستگاه های دولتی بلکه دیگر نهادها نیز، همه در کنار هم برای تعمیق باورها در حوزه عفاف و حجاب بکوشند و این امر به لحاظ اعتقاد درونی ، نهادینه شود چراکه بر این مبنا مشکلات و آسیب‌ها نیز کمتر خواهد بود.

استاندار گیلان استفاده از فناوری های روز ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: با اطلاع رسانی بیشتر به خانواده‌ها، نسل جوان و نوجوانان و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، می‌توان اقدامات پیشگیرانه و تبلیغی بیشتری انجام داد.

دکتر زارع به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأکید کرد که در کنار اعتبارات ملی، حمایت‌های مالی استانی هم درخصوص ترویج عفاف و حجاب انجام گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز