باحضور استاندار گیلان ؛

الحاق ۱۱ دستگاه آمبولانس به مجموعه اورژانس استان

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۱:۵۱:۴۸
کد خبر: ۹۵۰۸۵۳
الحاق ۱۱ دستگاه آمبولانس به مجموعه اورژانس استان
آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس های دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس گیلان امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در بازدید از مرکز خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اضافه شدن 11 آمبولانس با استانداردهای جهانی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان به مجموعه آمبولانس‌های قبلی اظهار داشت: اضافه شدن این تعداد دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس گیلان و توزیع آن در مناطق صعب العبور گام موثری در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شمار می رود و برای مردم، مسافران و گردشگرانی که در فصول مختلف سال گیلان را هدف گردشگری قرار می دهند ، بسیار مفید است.

وی اظهار داشت: خدمات رسانی از طرف وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس به همه مردم ضروری است.

زارع خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و گردشگر پذیربودن استان گیلان تجهیز پایگاه های اورژانس در همه محورهای مواصلاتی استان نیاز بود،  که اضافه شدن ۱۱ دستگاه به ناوگان اورژانس استان جای تقدیر و تشکر دارد.

با اضافه شدن 48 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان در تعداد آمبولانس های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به ۱۳۸ دستگاه رسیده است.

وی افزود: برای تقویت و بهبود شاخص‌های خدمات‌رسانی به خصوص در مناطق صعب العبور و پایگاه‌های جاده‌ای استان می‌بایست به تقویت ناوگان خودرویی بپردازیم.

گفتنی است در حال حاضر اورژانس گیلان دارای 62 پایگاه (25 شهری و 37 جاده‌ای) می‌باشد که در برنامه ششم توسعه تعداد 31 پایگاه دیگر می‌بایست به اورژانس گیلان اضافه شود.

ناوگان اورژانس گیلان شامل 138 دستگاه خودرو متشکل از 135 دستگاه آمبولانس، یک فرورند بالگرد اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه موتور لانس می‌باشد.

نظر شما