مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان ؛

تجارت سنتی و عدم بازاریابی از چالش‌های مهم حضور در اوراسیا است

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۷:۰۰:۴۳
کد خبر: ۹۵۳۴۰۴
تجارت سنتی و عدم بازاریابی از چالش‌های مهم حضور در اوراسیا است
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تجارت سنتی و عدم شناخت از بازارهای جدید و نبود بازاریابی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی حضور ایران بویژه گیلان در اوراسیا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه میز تخصصی روسیه با محوریت اوراسیا افزود : از فرصت ایجاد شده در اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید بتوانیم در راستای منافع ملی و رشد اقتصادی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم و این بر می‌گردد به تغییر نوع نگاه در ایجاد فرصت‌های جدید در این بازار توسط تجار و پشتیبانی‌ها و تسهیگری‌هایی که باید از سوی کارگزاران دولت انجام شود.

 وی اضافه کرد : معافیت‌های ایجاد شده برای صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز بازار اوراسیا می‌طلبد تا ما با یک نگاه ویژه به این شرایط بنگریم و اگر نتوانیم از این موقعیت استفاده درست نماییم امکان زیان و تبعات بعدی آن برای اقتصاد ملی چالش برانگیز خواهد بود.

وی ادامه داد: نیاز سنجی، تدوین نقشه راه ، بهره مندی از ظرفیت‌های موجود ، پشتیبانی‌های لازم، تغییر نگاه و رویکرد جدید به تجارت و داشتن دانش روز از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه جدی داشت.

رنجکش با اشاره موقعیت خاص استان گیلان و سابقه دیرینه تجارت با روسیه و نقش مهم آن در اوراسیا خواستار حضور فعالانه‌تر تجار با شناخت بهتر از بازارهای هدف در این زمینه شد.

وی افزود : آنچه در این فرایند نقش مهمی در اقتصاد ملی به واسطه ظرفیت‌های استان گیلان وجود دارد همگرایی دستگاه‌های اجرایی مسوول و نگاه تحلیلگران برای حضور هدفمند در بازارهای منطقه است که باید جدی گرفته شود.

عضو میز گیلان اوراسیا تاکید کرد : وجود بنادر فعال ، زیر ساخت‌های نسبتا مناسب، تجربه داد و ستد، داشتن شناسنامه هویتی تجارت در اوراسیا به واسطه تجارت گذشته و اهمیت شناخته شده جغرافیایی گیلان برای اعضای اوراسیا از مزیت‌های خوبی است که باید از آن بهره‌مند شد.

وی ادامه داد : یکی از موضوعات دیگری که باید از فرصت اوراسیا بهره مند شویم توجه به گردشگری گیلان و تهیه نقشه راه و بسته‌های مربوطه در این زمینه است که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و صنایع دستی صادراتی گیلان نقش مهمی داشته باشد.

رنجکش به نوسازی ناوگان دریایی نیز به عنوان یکی از نیازهای جدی گیلان در  دریای کاسپین اشاره و خواستار  تمهیدات لازم در این زمینه شد.

در ادامه این جلسه مهندس الفت مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران هم به بیان جایگاه کشور و موقعیت خاص گیلان در اوراسیا و اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این اتحادیه پرداخت.

وی ضمن ارائه اماری از میزان صادرات و واردات ایران به روسیه و برعکس خواستار توجه بیشتر تجار به بازارهای جدید در این منطقه بویژه کشور روسیه شد.

بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف اوراسیا و ارائه راهکارهای عملی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود با محوریت استان گیلان از دیگر مباحث این نشست تخصصی بود.

برگزاری کار گاه آموزشی با محوریت اوراسیا و با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان و تشکل‌های تجاری استان گیلان در منطقه ازاد انزلی و همچنین بازدید مدیران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندری منطقه ازاد انزلی از برنامه‌های دیگر این کارگاه بود.

 

photo_2020-01-21_07-59-20

photo_2020-01-21_07-59-21 (2)

photo_2020-01-21_07-59-21

photo_2020-01-21_07-59-22

photo_2020-01-21_07-59-21 (3)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز