استاندار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد؛

برای توزیع مناسب سفر در تمامی شهرستان های گیلان برنامه ریزی شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۸:۴۹:۰۲
کد خبر: ۹۵۴۴۷۲
برای توزیع مناسب سفر در تمامی شهرستان های گیلان برنامه ریزی شود
استاندار گیلان گفت: باید با برنامه‌ریزی های صحیح و استفاده از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و میراثی و نیز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی؛ شاهد توزیع مناسب سفر در همه شهرستان‌های استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با بیان اینکه به منظور توسعه گردشگری به خصوص گردشگری داخلی می‌بایست هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات صورت گیرد، به شرح وظایف این ستاد و کمیته‌های آن اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت این ستاد دائمی است و در طول سال باید فعال باشد.

وی با اشاره به دستور جلسه امروز ستاد که با محوریت نوروز بود، افزود: رسالت و وظایف این ستاد و کمیته ها ، مخصوص نوروز نیست و مربوط به تمامی طول سال است.

استاندار گیلان ادامه داد: لازم است حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز ، کمیته های هشت گانه این ستاد در مرکز استان و ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام نوروز انجام شود.

وی با بیان اینکه گیلان از تمامی شاخصه های لازم برای جذب گردشگر برخوردار است، خاطرنشان کرد: می‌بایست برنامه‌ریزی‌های مناسب، درست و اصولی برای افزایش میزان حضور و ماندگاری گردشگران در استان صورت گیرد که این برنامه‌ریزی‌ها توسط همین کمیته‌ها و از طریق این ستاد در شهرستان‌ها و مرکز استان شکل می‌گیرد.

دکتر زارع با اشاره به رشد جذب گردشگر در کشور به خصوص گردشگران خارجی طی سال‌های اخیر به نسبت سال‌های گذشته طبق آمارها، افزود: می‌بایست از این فرصت به وجود آمده برای استان‌مان استفاده بهینه کنیم.

وی گفت: نوروز علاوه بر اینکه یک جشن ملی و باستانی است، باید از آن به عنوان یک فرصت کم‌نظیر برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، هنری و آداب و رسوم و ... بهره بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرصت اندک باقیمانده تا نوروز خاطرنشان کرد: باید همه چالش‌ها، درخواست‌ها و آسیب‌هایی که در سال گذشته بوده و برخی از آنها تامین امکانات سخت افزاری است را با جدیت پیگیری کنیم.

دکتر زارع افزود: امیدواریم امسال با شرایط مناسب آب و هوایی، زمینه سازی های خوبی برای حضور گردشگران در استان فراهم شود.

استاندار گیلان موضوع ترافیک که در این جلسه مطرح شد را از مباحث مهم خواند و گفت: تکمیل مسیر باقیمانده آزادراه قزوین رشت در محدوده منجیل رودبار، با جدیت در حال انجام است و امیدواریم در موعد مقرر به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت دیگری در حوزه حمل و نقل علاوه بر حمل و نقل زمینی و هوایی وجود دارد، افزود: این ظرفیت ، قطار و حمل و نقل ریلی است که نیمه اسفندماه سال گذشته با حضور ارزشمند رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید و مسافت به سمت گیلان از نظر زمانی کوتاه تر شده و تعداد قطارها نیز بیشتر شده که مردم می توانند از چشم‌انداز زیبای مسیر هم استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ارزیابی همه دستگاه‌های عضو این ستاد مهم است، اظهار داشت: امسال کمیته رسیدگی به شکایات را در مقایسه با سال‌های قبل، فعال‌تر دایر می‌کنیم و مدیرکل بازرسی استانداری عهده‌دار این مسئولیت است که با حضور میدانی، ارزیابی دقیقی از عملکرد همه اعضا خواهد داشت.

استاندار گیلان ادامه داد: در بهار سال آینده جلسه‌ای با همین عنوان و اعضاء برگزار می‌شود و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، بهترین دستگاه ها شناسایی و تشویق شده و کاستی ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مردم گیلان به سبب نجابت و فرهنگ بالای مهمان نوازی زبانزد هستند، گفت: در سال‌های گذشته گردشگرانی به ترتیب از کشورهای آذربایجان، آلمان، عراق، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و روسیه به گیلان آمده اند و یکی از مؤلفه‌های جذابیت سفر آنان، میزبانی خوب و خون‌گرمی مردم است و باید مورد احترام قرار گیرند.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ایام نوروز باید طرح‌های نظارتی ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف پیوسته رصد و اجرا شود؛ گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه بهاره در کنترل قیمت اجناس تأثیرگذار است و باید برنامه‌ریزی مناسبی نیز برای میوه شب عید صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: درخصوص اقلام مورد نیاز و اساسی مانند مرغ و گوشت هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان تقویت بخش خصوصی را موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار خواند و با اعلام رویکرد استان در زمینه حمایت و توسعه بخش خصوصی گفت: باید مدیریت یکپارچه‌ای درخصوص اماکن اقامتی استان داشته باشیم.

استاندار گیلان به اجرای طرح سلامت نوروزی و شرح وظایف مرکز اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بویژه در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: کمپ‌های پیش‌بینی شده اورژانس که امسال ظرفیت آنها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، خبر خوبی است و این کمپ ها می‌توانند خدمات مکملی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از امدادگران و پایگاه‌های امدادی به خصوص در مناطق سخت گذر ، زمینه ساز آرامش مسافران و گردشگران را فراهم می‌کند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان بندرانزلی بعد از رشت دومین شهر و شهرستان به لحاظ اقامت شب‌ مسافران و گردشگران بود ، گفت: حتما فرماندار انزلی با برنامه‌ریزی‌ها از ظرفیت خوب منطقه آزاد انزلی استفاده کند.

وی همچنین به اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تاکید کرد که برای برگزاری مراسم‌های آیینی، موسیقی محلی، جشنواره های بومی و گردشگری برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهند و صداوسیما نیز این مراسم‌ها را به خوبی پوشش خبری دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان به ظرفیت خدادادی و موهبت‌های الهی بی‌شمار در استان اشاره و تصریح کرد: ظرفیت گردشگری دریایی، شایسته توجه است البته ایمنی سفرهای دریایی نیز برای ما خیلی مهم است و اداره کل بنادر و دریانوردی می‌بایست برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص را انجام دهد.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب شاهد توزیع سفر در همه شهرستان‌های استان باشیم و با استفاده از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و میراثی و نیز برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی؛ این مهم بدرستی انجام شود.

 

 

نظر شما