نخبگان و اساتید گیلان نقش بسزایی در فرهنگ سازی پیوند عضو در جامعه دارند

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۸:۴۰:۲۴
کد خبر: ۹۵۵۰۴۷
نخبگان و اساتید گیلان نقش بسزایی در فرهنگ سازی پیوند عضو در جامعه دارند
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان در نشست شورای عالی پیوند عضو استان گیلان گفت: نخبگان و اساتید گیلان و همچنین رسانه های جمعی نقش بسزایی در فرهنگ سازی پیوند عضو دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در این نشست دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان، با بیان اینکه در دهه های اخیر در حوزه پیوند عضو، رشد چشمگیری داشته ایم، گفت: تا کنون بالغ بر پنجاه هزار پیوند کلیه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۷۳ انجمن علمی پیوند عضو در کشور تشکیل شد، خاطر نشان کرد: از سال 94 نیز با تاسیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، مساله اهدای عضو از مرگ مغزی‌ها وارد پروسه جدیدی شد و کارهای بزرگی در جهت  امر فرهنگ سازی اهدای عضو و آگاه سازی مردم نسبت به این مساله  انجام شد.

وی از راه اندازی انجمن اهدای عضو گیلان خبر داد و افزود:  نخبگان و اساتید گیلان و همچنین رسانه های جمعی نقش بسزایی در فرهنگ سازی و آگاه سازی  جامعه دارند تا خانواده ها بدانند با اهدای عضو، جان 8 نفر از مرگ نجات پیدا می کند و  اهدای نسوج نیز 53 نفر را از  معلولیت رهایی می بخشد.

رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر پنج میلیون کارت اهدای عضو در کشور صادر شده است، ولی انتظار می رود با توجه به جمعیت ایران، این رقم افزایش یابد.

وی ضمن تقدیر از تیم پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خواستار هماهنگی بیشتر بین واحدهای پیوند عضو  شد

 

نظر شما