در یکصد و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد؛

دهه فجر نماد شکوه،عزت و اقتدار ملت ایران/ بررسی بودجه فرهنگی شهرداری در سال ۹۹/ توجه به توسعه و ترویج ورزش همگانی در بودجه سال آینده

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۸:۲۸:۲۵
کد خبر: ۹۶۰۲۱۲
دهه فجر نماد شکوه،عزت و اقتدار ملت ایران/ بررسی بودجه فرهنگی شهرداری در سال ۹۹/ توجه به توسعه و ترویج ورزش همگانی در بودجه سال آینده
یکصد و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت به ریاست فاطمه شیرزاد با دستور بررسی بودجه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دهه فجر نماد شکوه،عزت و اقتدار ملت ایران است.
 
وی با تاکید بر توجه به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت بیان داشت: پروژه های نیمه تمام شهرداری در بودجه سال آینده شهرداری تعیین تکلیف شده و اتمام آن ها در دستور کار قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه های عمرانی تعریف شده در بودجه سال آینده شهرداری باید دارای پیوست فرهنگی باشند.
 
شیرزاد همچنین در ادامه به نظام مند شدن تخصیص بودجه، انضباط مالی، اقتصادی شهرداری رشت، صرفه جویی و دوری از اسراف تاکید کرد و یادآور شد: پروژه های شهری باید در راستای تسهیل آسایش و آرامش مردم باشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت در ادامه به ایجاد منابع ملی پایدار شهرداری در راستای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان تاکید کرد.
 
شیرزاد با اشاره به اینکه کمپینگ عینک یکی از املاک درآمد زا شهرداری است گفت: وضعیت منابع مالی کمپینگ عینک تعیین تکلیف شود.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری به توسعه و ترویج ورزش همگانی توجه ویژه ای داشته باشد عنوان داشت: شهرداری در بودجه سال آینده ترویج و توسعه ورزش همگانی در محلات رشت به ویژه محلات کم برخوردار را در برنامه کاری خود قرار دهد.
 
شیرزاد خواستار حمایت یکسان از هیئت های ورزشی شد و افزود: شهرداری به تمام هیئت های ورزشی توجه داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت در ادامه بیان کرد: شهردار رشت وضعیت نهایی باشگاه ورزشی شهرداری رشت و هزینه های آن را تعیین تکلیف کند.
 
شیرزاد خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات سازمان های فرهنگی و سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رشت در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بنرهای اطلاع رسانی برای آگاه سازی شهروندان و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح شهر نصب شود.
 
محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این جلسه با اشاره به اینکه بررسی بودجه مروری به عملکرد گذشته است اظهار کرد: با بررسی بودجه می توان نقاظ ضعف و قوت سال های قبل را آموخت و در راستای رفع نواقص آن اقدام کرد.
 
وی تصریح کرد: بارها گفته ایم رشت شهر اولین ها است و مسئولیت ما است عناوین و برندهای رشت را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
 
عاقل منش با تاکید بر اینکه تعاملات شهرداری باید با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی دوطرفه باشد مطرح کرد: تفاهم نامه های منعقد شده از سوی شهرداری با سایر نهادها نباید یک طرفه از سوی شهرداری باشد.
 
عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت از زمان شورای سوم تا شورای پنجم برای راه اندازی تالار مرکزی رشت مشارکت ویژه ای داشت تصریح کرد: سهم شهرداری رشت از تالار مرکزی رشت مشخص شود.
 
عاقل منش با اشاره به انتقال ساختمان سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری بیان کرد: نباید در صورت جابه جایی سازمان ها به ساختمان های شهرداری بی توجهی شود.
 
اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی رشت با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا اظهار کرد: باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم مطالبات اشخاص و پیمانکاران در دستور کار قرار گیرد.
 
وی خواستار برگزاری جلسات درآمد شهرداری به صورت مستمر و روزانه در ایام پایانی سال شد.
 
رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه از کلنگ زنی پل روگذر میدان نیروی دریایی در ایام الله دهه فجر خبر داد.
حاجی پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: طی مکاتبه ای به شهردار رشت مقرر شد تمهیدات بهداشتی لازم برای سلامت کارکنان و شهروندان در مناطق و سازمان های شهرداری انجام شود.
 
محمد حسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این جلسه به پرداخت دیون و بدهی پیمانکاران شهرداری تاکید کرد و افزود: مدیران شهرداری در روزهای پایانی سال باید جهادی کار کنند.
 
میمنت سیاوش مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری رشت نیز در این جلسه پروژه های تعریف شده در بودجه سال آینده شهرداری را ۲۶۳ پروژه عنوان کرد و افزود: ۹۳ درصد پروژه ها نیمه تمام و مستمر و ۷ درصد پروژه ها جدید است.
 
 

 

نظر شما