هم‌زمان با دهه مبارک فجر؛

موج دوم امداد فرهنگی در گیلان آغاز‌شد/ حضور «کاروان‌پیک‌امید» کانون در روستای تاسکوه ماسال

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۳:۰۲:۱۸
کد خبر: ۹۶۰۹۲۶
موج دوم امداد فرهنگی در گیلان آغاز‌شد/ حضور «کاروان‌پیک‌امید» کانون در روستای تاسکوه ماسال
امداد فرهنگی(کاروان پیک‌امید) کانون استان گیلان مرحله دوم خدمات‌رسانی خود به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار را با حضور در مدرسه ‌شبانه‌روزی حضرت ‌معصومه ‌(س) روستای تاسکوه شهرستان ماسال آغاز‌کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ امداد فرهنگی و حضور کاروان پیک‌امید‌کانون حرکتی در جهت امداد‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری و گامی در مسیر گسترش عدالت فرهنگی و ایجاد نشاط‌افزون‌تر درجامعه محسوب‌می‌شود.

مرحله نخست این حرکت فرهنگی ادر استان گیلان با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت دستگاه‌های اجرایی گروه‌های مردم‌نهاد در نیمه اول سال جاری صورت‌گرفت و با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها همراه‌شد.

چهل‌و‌یکمین فجر انقلاب اسلامی و تلاش برای هم‌سویی هرچه بیش‌تر با اهداف عالیه این نظام مردمی نیز بهانه‌ای دیگر برای ادامه‌یافتن این فعالیت هدف‌مند در سال جاری شد و برهمین اساس نیز کارشناسان، مربیان کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی رشت و رستم‌آباد و هم‌چنین، همکاران مراکز فرهنگی هنری مجتمع رشت، ماسال و شاندرمن کانون استان گیلان با همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر و شهرداری شهرستان ماسال به استمرار این فعالیت کمک‌کردند.

برپایه این‌گزارش، موج دوم این حرکت فرهنگی در نیمه دوم سال‌جاری و در روستای «تاسکوه» شهر‌ستان ماسال به ساحل‌مقصود رسید و در این میان، مربیان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های همراه، با اجرای فعالیت‌ قصه‌گویی، اجرای سرود، نمایش و معرفی کتاب و نمایش به امداد فرهنگی پرداختند.

برپایی کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان هلال‌احمر، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به کودکان و تجلیل از دست‌اندرکاران اجرای طرح «امداد‌فرهنگی»، ازدیگر برنامه‌ها در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به‌شمار‌می‌رفت.

فرماندار شهرستان ماسال هم از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی بود و ضمن قدردانی ازمدیر‌کل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهمیت چنین‌برنامه‌هایی در تربیت و ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان ایران اسلامی برای مخاطبان صحبت‌کرد.

وحید‌پور‌حضرت اشاره‌ای هم به نیاز‌های نسل کودک و نوجوان داشت و توسعه مدارس و مراکز آموزشی ، افزایش امکانات و ارایه‌ی فعالیت‌های هدف‌مندی چون «امداد فرهنگی» را ازجمله این خواسته‌ها دانست

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با تبریک چهل‌و‌یکمین فجر پیروزی و قدردانی از مسوولان شهرستان ماسال آغاز‌کرد با اشاره به امداد فرهنگی(کاروان پیک‌امید) این نهاد گفت: مهم‌ترین هدف کانون شکوفاسازی استعداد‌های کودکان و نوجوانان ایران اسلامی است و برهمین اساس نیز شاهد این حرکت فرهنگی در مناطق کم برخوردار و دورترین مناطق روستایی استان هستیم.

اسفندیارضیائی درعین‌حال، توان‌مندی‌های فرزندان ایران اسلامی را یادآورشد و با اشاره به اثر‌بخشی فعالیت‌های کانون در قالب اجرای طرح امداد فرهنگی افزود:«ما می‌توانیم، جمله مبارکی است.» و تکیه بر تجربه‌های چهل‌ساله و حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند زمینه های رشد، ترقی و پیشرفت کشور را درهمه زمینه‌ها فراهم‌کند.

حضور مدیر‌کل و مسوولان کانون در مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه شهرستان ماسال(خانه مهر) و شرکت در فعالیت‌های فجرانه مراکز فرهنگی هنری کانون ماسال و شاندرمن، ازدیگر برنامه‌های این روز به‌شمار‌می‌رفت.

2

333

88

7778

899

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز