برگزاری همایش "ماندگاران صبور"

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۲:۲۱:۳۱
کد خبر: ۹۶۲۱۵۹
برگزاری همایش ماندگاران صبور
در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، تکریم مادران و همسران شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری همایش ماندگاران صبور از سلسله سمینارهای آموزشی مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: این همایش با تکریم مادران و همسران شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد

در حاشیه برگزاری این همایش مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور در جمع خبرنگاران سبک زندگی اسلامی را محور تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم به دنبال خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است و لذا باید مفاهیم آن را به درستی تبیین و گسترش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به رابطه مستقیم تربیت فرزندان و نهاد خانواده با سبک زندگی، بیان کرد: قناعت، پرهیز از اسراف، از خود گذشتگی، ایثار، مدیریت در امور زندگی و حفظ حرمت‌ها از اصول بنیادین آموزه‌های مذهبی و قرآنی است.

ولی پور با اشاره به برگزاری همایش مذکور اذعان داشت: این همایش با تعامل بین دستگاهی در استان گیلان با همکاری جمعیت هلال احمر، دانشگاه جامع علمی کاربردی، معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و همچنین سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به محوریت همایش عنوان کرد: توانمندسازی فرهنگی خانواده ها در راستای سبک زندگی اسلامی از محور این همایش بوده است.

مهدی ولی پور ضمن اشاره به اهداف این همایش افزود: بررسی شاخص ها و ویژگی های پرورش و تربیت فرزندان در سبک زندگی اسلامی، تبیین و حفظ کرامت زن در خانواده اسلامی از اهداف این همایش بوده است.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا ارزشمندترین هدیه را برای دفاع از اسلام و انقلاب و وطن اهدا کردند، گفت: شهدا در دامان مادرانی پاک و مومن پرورش یافتند و حماسه‌ساز تاریخ شدند.

یعقوب‌نژاد از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد: امروز گیلان دارای یک برنامه مدون در حوزه زنان و خانواده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان جامعه موفق را در گرو خانواده‌های موفق دانست و اظهار کرد:‌ امروز خانواده‌ها نیازمند پرداختن به مهارت گفت‌وگو هستند.

وی از نامگذاری ۲۶ بهمن لغایت دوم اسفند تحت عنوان «هفته بزرگداشت مقام زن و مادر» خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای جایگاه واقعی زن مسلمان ایرانی است. در تاریخ انقلاب تاکنون شاهد ارتقای شاخص حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی هستیم.

یعقوب‌نژاد نرخ باسوادی در گیلان را بسیار بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: گیلان با بیشترین زنان تحصیلکرده و عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه‌ها جزو استانهای صدر کشور است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان با اشاره به رتبه دوم استان در انتصاب بانوان، افزود: خوشبختانه مسئولان و برنامه‌ریزان به توانمندی بانوان باور دارند و باید این خودباوری در زنان جهت پذیرش مناصب مدیریتی ایجاد شود.

وی عدالت جنسیتی را محور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست و یادآور شد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت حوزه تعریف و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

photo_2020-02-09_11-16-06

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز