معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان ؛

ایام برفی در گیلان، نظارت بر بازار تشدید می شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۸:۴۳:۲۲
کد خبر: ۹۶۲۳۹۴
ایام برفی در گیلان، نظارت بر بازار تشدید می شود
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت : ایام برفی در گیلان، نظارت بر بازار تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ با عنایت به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش برف شدید در سطح استان در روزهای آینده و به منظور جلوگیری از افزایش غیر قانونی و احتمالی قیمت کالاها و خدمات، معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت اقدام به اجرای طرح تشدید نظارتی نموده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت  گیلان در این راستا گفت: ضمن رصد روزانه بازار خصوصا اقلام کالاهای اساسی سبد حمایت خانوار توسط بازرسان ،کارشناسان و ناظران افتخاری، نسبت به افزایش غیر قانونی قیمت هرنوع کالا و خدمات مصرفی و بروز تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار و... درصورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

محمد درویشکردار پیرامون شرایط شرکت های پخش و وضعیت اقلام مورد نیاز تصریح کرد: با توجه به بررسی و اطلاعات واصله از شرکت های پخش ، مراکز تهیه و توزیع کالا ، عمده فروشان بازار ، انبارها و سردخانه های فراوانی کالای اساسی کاملا محسوس بوده و هیچ گونه کمبود و مشکلی در اقلام مصرفی گزارش و مشاهده نگردیده است. البته دراینخصوص اطلاع رسانی و  اطمینان بخشی لازم به شبکه توزیع انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد قطع احتمالی گاز و فعالیت صنف نانوایان اعلام کرد: ضمن هماهنگی و جلسه با رئیس اتحادیه صنف نانوایان تاکید می گردد واحدهای خبازی به هیچ عنوان مجاز به تعطیلی واحدهای صنفی (در ایام بحران احتمالی) نبوده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین براساس قانون برخورد خواهد شد علاوه بر آنکه پیش بینی لازم برای قطع احتمالی گاز و بکارگیری سوخت جایگزین و فعالسازی واحدهای خبازی دوگانه  همواره مورد توجه و برنامه ریزی اتحادیه صنف نانوایان بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: نظارت بازرسان در قالب بازرسی های هدفمند و همچنین طی گشت های مشترک ویژه بازرسی با ادارات تعزیرات حکومتی ،اتاق اصناف بازرسی پیرامون اقلام پروتئینی گوشت ،مرغ و تخم مرغ ،حبوبات و لبنیات ،برنج ،انواع روغن مایع و جامد،خبازی ها ،عرضه کنندگان سیب زمینی و پیاز ،آب معدنی و آشامیدنی ،قند وشکر،عرضه کننده گان گازمایع ،نفت سفید ،جایگاههای عرضه سوخت ،لوازم برف رویی اعم از پارو ،چکمه و......فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای ،لوازم گرمایشی شامل بخاری ،چراغ و سایر اقلام مصرفی و خدماتی مورد تاکید و اقدام مضاعف قرار خواهد گرفت.

درویشکردار ضمن اعلام آمادگی سامانه 124 گفت:  فعالیت و پاسخگویی به تلفن های 124 ستادخبری بمنظور دریافت گزارشات و شکایات همشهریان محترم استان و رسیدگی بموقع به گزارشات بیش از پیش از اولویت های سازمان در آن ایام خواهد بود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز