رییس سازمان صمت گیلان ؛

طرح تاپ فرصتی برای بروز شدن فعالیت های تولیدی ، صنعتی و اشتغالزایی است / لزوم بهره گیری از ظرفیت های زیر ساختی استان برای ارتباط با بازار جهانی

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۹:۵۵:۱۶
کد خبر: ۹۶۲۵۸۴
طرح تاپ فرصتی برای بروز شدن فعالیت های تولیدی ، صنعتی و اشتغالزایی است / لزوم بهره گیری از ظرفیت های زیر ساختی استان برای ارتباط با بازار جهانی
مهندس فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان در آیین رونمایی و تشریح طرح ملی تاپ گفت : طرح توانمند سازی و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) فرصتی برای بروز شدن فعالیت های تولیدی ،صنعتی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان در آیین رونمایی و تشریح طرح ملی تاپ ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و عرض خیرمقدم به حضار اظهار داشت : طرح  ملی تاپ با همت معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صمت به منظور فراهم کردن زمینه ی رشد و توسعه ی مراکز تولیدی و صنعتی همگام با دانش روز و اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به معضلات بخش صنعت و عدم بهره گیری از پژوهش های علمی در تولید و صنعت خاطر نشان کرد : عدم بهره مندی از حضور نخبگان علمی و دانشگاه و حرکت منسجم بین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی از معضلات صنعت کشور بوده که با این طرح مرتفع می شود.

دلق پوش تاکید کرد : ملت ایران به ویژه نخبگان و فعالین عرصه ی صنعت باید طرحی را برای ایجاد بستر داتش بنیان فراهم می کردند و  ابلاغ محورهای هفت گانه برای توسعه ی صنعت و اشتغال صورت گرفته است .

وی با اشاره به اهمیت پژوهش های کاربردی گفت : پرداختن به بحث مسایل علمی و پژوهشی و بهره گیری از آنها در صنعت می تواند اساتید و دانشجویان رشته های مورد نیاز بازار کار را ترغیب به فعالیت در این موارد کند و بدین ترتیب قطعا از عرصه ی رقابت ، کیفیت و بازار جهانی عقب می مانیم.

دلق پوش با اشاره به پتانسیل های استان گیلان در حوزه های مختلف گفت : استان گیلان دارای ظرفیت های زیادی است و از زیر ساخت هایی نظیر راههای دریایی ،ریلی و ارتباط با دروازه ی اروپا و داشتن بنادر و منطقه ی ویژه می تواند در بازار جهانی بسبار تاثیر گذار باشد و مهم تر  اینکه مراکز علمی ما نیز می تواند در جهت توسعه ی صنعت و تولید همگام با دانش روز باشد .

وی عنوان کرد : این طرح می تواند مراکز دانشگاهی ما را در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهد و با بهره گیری از دانش روز بتوانیم تولیدات خود را ارتقا بخشد.

وی تاکید کرد : برای صادرات انواع کالا و خدمات در حاشیه ی دریای خزر بازار بکری وجود دارد و تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و مسوولین ارشد نظام این است که ما بتوانیم از ظرفیت های دانشگاهی و فعالین اقتصادی خود بهره گیری کنیم .

وی ادامه داد : طرح تاپ فرصتی است برای بروز شدن فعالیت های صنعتی و تولیدی است و بدون همدلی و هم افزایی نمی توانیم به اهداف مشترک دست یابیم.

دلق پوش با اشاره به منابع مختلف صنعتی و معدنی کشورمان گفت : با داشتن منابع بسیار سهم ما در اقتصاد جهانی پایین است و باید این منابع را به ثروت برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز