استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت بحران خواستار شد؛

تخصیص بودجه برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق گیلان

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۴۷:۱۵
کد خبر: ۹۶۳۹۴۲
تخصیص بودجه برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق گیلان
استاندار گیلان خواستار تخصیص بودجه برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق استان ، فرسودگی تجهیزات و نیز تقویت زیرساخت های این بخش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع صبح پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که با موضوع بررسی آخرین وضعیت آب و برق استان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو و مدیران عضو ستاد بحران گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از صبوری مردم در جریان برف اخیر اظهار داشت: با تلاش‌های مستمر در حوزه برق، تعداد مشترکان دارای برق نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته و امیدواریم تا عصر امروز از شمار مشترکان فاقد برق، کاسته شود.

استاندار گیلان عمده دلیل قطعی آب در بسیاری از نواحی به ویژه مناطق روستایی را قطع برق عنوان و اضافه کرد: اقدامات لازم جهت رفع مشکل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از شبکه برق گیلان عمر بیش از ۳۰ سال دارد، تصریح کرد: به این سبب با وقوع هر اتفاق طبیعی و یا غیرمترقبه،  قطعی برق و در پی آن مشکلات دیگری همچون قطعی آب و ارتباطات در گیلان بوجود می آید.

دکتر زارع با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای جبران خسارت های ناشی از برف در گیلان، از رییس سازمان برنامه و بودجه خواست در حوزه برق نیز با تامین اعتبارات لازم ، به بهبود شبکه‌های برق استان کمک شود.

وی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است ، گفت : نیازمند تجهیزات مورد نیاز در استان برای مدیریت حوادث طبیعی و غیرمترقبه هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بررسی چالش های موجود در خدمت رسانی برف اخیر تاکید کرد و افزود: باید با شناسایی چالش ها و ظرفیت ها نسبت به مدیریت حوادث بعدی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دمای استان در برخی مناطق تا ۲۵ درجه زیر صفر کاهش داشته ، افزود: در دو روز اخیر رکورد مصرف گاز استان با ۲۹ میلیون متر مکعب ، ثبت شد.

دکتر زارع با اظهار قدردانی از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و بازدید میدانی از نقاط برف گرفته گیلان، خواست تخصیص بودجه جهت رفع مشکل در شبکه توزیع برق استان ، فرسودگی تجهیزات و زیرساخت های این بخش در اولویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امروز افکار عمومی در استان نسبت به فرسودگی تجهیزات و ملزومات حوزه برق آگاهی دارند، اظهار داشت : بارش برف در نقاط مختلف گیلان از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه گذشته، دو و نیم برابر از میزان بارش متوسط سالانه کشور نیز بیشتر بوده است.

وی با یادآوری اینکه برف سال ۱۳۸۳ به میزان ۳۵ درصد موجب اختلال در شبکه برق استان شده بود، گفت: متاسفانه برف اخیر ۸۵ درصد از شبکه برق استان را با مشکل مواجه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز