فرماندار رشت در نشست با جمعی از جوانان:

حمایت از دو تیم ریشه دار سپیدرود و داماش را وظیفه خود می دانیم/ هیئت تطبیق نهایت انعطاف را در قبال مصوبه شورا به کار بسته است

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۴:۵۹
کد خبر: ۹۶۴۲۰۹
حمایت از دو تیم ریشه دار سپیدرود و داماش را وظیفه خود می دانیم/ هیئت تطبیق نهایت انعطاف را در قبال مصوبه شورا به کار بسته است
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کمک به دو تیم ریشه دار سپیدرود و داماش را وظیفه خود می دانیم، گفت: هیئت تطبیق شهرستان نهایت انعطاف ممکن را در قبال مصوبه شورای شهر جهت کمک به این دو تیم به کار بست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر میرشمس مومنی زاده، در نشستی صمیمانه با جمعی از جوانان و دانشجویان با بیان اینکه دوره جوانی، دوران اوج تلاش و نشاط هر انسانی است، افزود: جوانان نسل آینده ساز در هر کشوری محسوب می شوند و چشم امید جامعه به جوانان به عنوان طلایه‌داران و پیشرو در بسیاری از امور  است.

وی با اشاره به موفقیت های نسل جوان در عرصه های مختلف و دستیابی به قله های توسعه و پیشرفت، خاطر نشان کرد: در طی ۴۰ سال گذشته نیز همواره نسل جوان در تحولات اساسی کشور در عرصه های مختلف، به ویژه دفاع مقدس، نقش تعیین کننده ای ایفا کرده اند که این ایفای نقش و پیشتازی باید کماکان حفظ شود.

دکتر مومنی زاده ادامه داد: در همین راستا جا دارد وقت بیشتری برای جوانان گذاشته شود و انتظار داریم جوانان نیز با توجه به اراده و انگیزه ای که دارند بتوانند نقش تعیین کننده خود را همچنان به خوبی و شایستگی ایفا کنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان  نماد مشارکت آحاد مردم در اداره کشور، اظهار داشت: انتخابات از ابعاد  مختلف سیاسی، حقوقی و دینی بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که به  لحاظ حقوقی حقی محسوب می شود که مردم از آن، باید در جهت تعیین سرنوشت خویش استفاده کنند.

دکتر مومنی زاده با بیان اینکه در ساختار جمهوری اسلامی پیش بینی شده که ارکان حاکمیت با رای مردم شکل گرفته و امور عمومی کشور با اتکا به آرای مردم اداره شود، افزود: انتخابات به لحاظ سیاسی نشان دهنده رشد، آگاهی و شعور سیاسی مردم است که از این امکان و از این اختیارِ به حق، در جهت تعیین سرنوشت خود استفاده می کنند.

وی کارکرد انسجام بخشی جامعه از طریق انتخابات را یکی دیگر از ابعاد سیاسی انتخابات برشمرد و گفت: انتخابات در بعد داخلی جهت ایجاد انسجام، یکپارچگی و وحدت ملی بسیار اثرگذار است و در بعد خارجی نیز این وحدت و انسجام ملی منجر به ارتقای جایگاه سیاسی کشور در عرصه بین المللی خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش کلیدی جوانان در عرصه تحولات اجتماعی و سیاسی، تاکید کرد: از جوانان در عرصه انتخابات نیز انتظار می رود که فعالانه حضور پیدا کنند و به عنوان گروه های مرجع و اثرگذار، سایر اقشار جامعه را  نیز برای حضور در این عرصه تعیین سرنوشت، ترغیب و تشویق  نمایند.

دکتر مومنی زاده برگزاری نشست های مختلف با اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: در همین راستا در یک سال گذشته بیش از ۲۰ نشست با اقشار مختلف جامعه در فرمانداری برگزار شده و همواره علاقمند به برگزاری مستمر  چنین جلساتی هستیم و این آمادگی وجود دارد جلسات این چنینی به صورت مستمر و در راستای حل مشکلات شهرستان تا وصول نتیجه، تداوم داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش در پاسخ به سوالات جوانان در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان در دانشگاه گیلان، گفت: برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان کشور از افتخارات استان گیلان و شهرستان رشت محسوب می شود و در همین راستا با توجه به اهمیت آن دو میلیارد تومان اعتبار جهت برگزاری این دوره از مسابقات اختصاص داده شد و پیگیری لازم جهت انجام شایسته آن، انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات حمل و نقل دانشجویان، گفت: پیش از این، جلسات شورای ترافیک شهرستان با حضور روسای دانشگاه ها برگزار شده است و هر زمان لازم باشد این آمادگی وجود دارد که جلسه مذکور را با حضور مسئولین دانشگاه و چند نفر از  دانشجویان به نمایندگی از بقیه برگزار نموده تا مسائل مطروحه و مشکلات این حوزه تقلیل یابد.

دکتر مومنی زاده همچنین  بحث کار و کارآفرینی، تولید و اقتصاد را از اولویت های نظام و دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با تمام توان از کارآفرینان به ویژه کارآفرینان جوان از طریق تسهیل روند صدور مجوز و رفع مشکلات پیش روی آنها حمایت می کنیم.

وی نقش آفرینی و احساس مسئولیت  جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری را افتخار آفرین دانست و افزود:  در ارتباط با برگزاری جشنواره و تامین فضای سالن و غرفه نمایشگاهی آمادگی داریم حمایت لازم را از طریق فضاهای موجود بخش دولتی به عمل آوریم.

فرماندار شهرستان رشت مقوله  استعدادیابی را امری مغفول در بسیاری از حوزه ها در کشور  دانست و تاکید کرد: استعداد یابی در زمینه های علمی، ورزشی، هنری و غیره کاری بسیار مهم و کلیدی است که مسئولیت اصلی برنامه ریزی آن بر عهده نهادهای دولتی است و  اگر در این زمینه کم‌توجهی شده، با اشتیاقی که جوانان نسبت به انجام این کار دارند دستگاه های دولتی از قبیل آموزش و پرورش، باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

دکتر مومنی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم مشکلات اشاره شده از سوی جوانان در زمینه ورزشگاه ها و استادیوم ها تاکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی مخالف بازسازی استادیوم ها در شهرستان نیست و تمامی دستگاه های اجرایی علاقمند به بازسازی و رفع مشکلات و کاستی های استادیوم هایی مانند شهید عضدی بوده و تاکید بر تامین اعتبار برای این قضیه است و نهایت تلاش خود برای بازسازی این استادیوم را به کار می گیریم چرا که ما از همین شهریم و به غیر از مسئولیتی که بر عهده داریم، خود و خانواده مان از امکانات همین شهر بهره برده و همگی خواهان این هستیم که در همه ی حوزه ها از جمله حوزه ی ورزش، امکانات کافی وجود داشته باشد.

وی همچینی به موضوع کمک به تیم های داماش و سپیدرود اشاره کرد و یادآور شد: این دو تیم از تیم های ریشه دار شهر رشت محسوب می شوند و وظیفه خود می دانیم از هر طریق قانونی  از این دو تیم محبوب شهر حمایت کنیم.

فرماندار رشت ادامه داد:  در ارتباط با کمک شهرداری هم، وقتی مصوبات به کمیته تطبیق ارجاع داده می شود، باید مصوبات با قوانین و مقررات تطبیق داده شده تا از قانون تخطی نکرده باشد و هیئت تطبیق شهرستان رشت نیز،  نهایت نرمش را در این خصوص انجام داده ، اما هزینه های شهرداری بسیار زیاد و درآمد آن کم است و مطابق با نص صریح قانون، شهرداری متناسب با تحقق درآمد خود می تواند نسبت به کمک به تیم های ورزشی اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز