رئیس سازمان برنامه و بودجه:

از تلاش همه مدیران گیلان قدردانی می کنم

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۸:۳۲:۱۶
کد خبر: ۹۶۴۴۳۶
از تلاش همه مدیران گیلان قدردانی می کنم
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مدیریت شرایط گیلان پس از بارش برف سنگین طی 48 ساعت گذشته گفت: از تلاش همه مدیران استان قدردانی می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر محمدباقر نوبخت جمعه شب در برنامه زنده تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران اظهار داشت: دولت برای جبران خسارت ها کوتاهی نمی کند؛ مردم برای جبران خسارت ها نگران نباشند چرا که دولت  هیچ مضایقه ای  نمی کند و می کوشد تا مشکلات ناشی از این خسارت ها جبران شود.

وی بیان کرد:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت یافته تا خسارت های وارده را ارزیابی و اعلام کند تا بتوانیم براساس استانداردها برای جبران خسارت به مردم اعتبارات لازم را اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت های ناشی از برف اخیر در  گیلان ، ۲۰ میلیارد تومان قبل از حضورم در گیلان  به شرکت توانیر تخصیص دادم  و ۳۰ میلیارد تومان نیز جهت هزینه هایی که برای رفع مشکلات مردم می شود، اختصاص یافت.

دکتر نوبخت با اشاره به فرسودگی بخشی از شبکه برق گیلان اظهار کرد:  این شبکه نیاز به نوسازی تجهیزات برق دارد که در آینده اعتباری را برای آن اختصاص خواهیم داد.

معاون رئیس جمهوری به تصمیمات گرفته شده در ستاد مدیریت بحران استان اشاره  و بیان کرد: در جلسه ای که با حضور نیرو تشکیل دادیم شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق استان ماموریت یافتند تا نیازهای خود را بررسی و اعلام کنند و براساس اولویت بندی در مراحل مختلف طی بازه زمانی مشخص، نوسازی شبکه برق استان را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ؛ با اشاره به حضورش در گیلان از صبح چهارشنبه گذشته تا کنون گفت: تلاش این بوده که طی این مدت از  نیروهای متخصص انسانی و تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم تا هرچه سریع تر راه ها بازگشایی و آب و برق مردم  استان وصل شود.

دکتر نوبخت  با اشاره به بارش های برف در گیلان طی سالیان مختلف گفت: برف شدیدی نیز در سال ۹۲ در گیلان بارید که این بارش ها شدید فقط در برخی مناطق بود ولی برف چند روز گذشته وسعت ۱۴ هزار کیلومتر مربع در استان را در بر گرفت و به گفته وزیر نیرو ، بارش ها در گیلان طی چهار روز ۲۷ برابر میانگین کشوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات راهداری استان برای شرایط عادی مناسب است  ولی برای مدیریت برف های شدید و گسترده ماشین آلات راهداری نیاز به تجهیز و تقویت دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با قدردانی از استاندار گیلان  و معاون عمرانی او که از اولین لحظات در صحنه حضور داشتند و نیز مجموعه نیروهای استانداری و مدیران راهداری، هلال احمر و ...، بیان کرد : طی ۴۸ ساعت گذشته، برای تسریع در کارها  اکیپ هایی از استان های دیگر وارد گیلان شدند و  تمامی دستگاه های مربوطه طی  این مدت تلاش بی وقفه و شبانه روزی داشتند تا مشکلات برطرف شود که جای قدردانی دارد.

وی همچنین به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به جمعیت هلال احمر اشاره و بیان کرد:  ۵۰ میلیارد تومان فقط برای قطعات و تجهیزات پروازی اختصاص یافته که اگر برای بخش پروازی گیلان نیاز باشد ، کمک مجددی را خواهیم کرد.

دکتر نوبخت در ادامه سخنانش با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی برقراری آب ، برق  و راه های گیلان گفت: در حال حاضر تمامی راه های اصلی و عمده راه های فرعی استان باز است؛ ضمن آنکه راه های روستایی نیز به طور کامل تا فردا بازگشایی می شوند.

وی گفت: همچنین از ۲۵۰ هزار مشترکی که برق آنها قطع شده بود، اکنون این میزان قطعی به حدود سه هزار مشترک رسیده و تا فردا برق این مشترکان نیز وصل می شود.

وی علت قطعی آب مشترکان گیلانی را قطع برق عنوان و تصریح کرد: بدلیل قطع برق ، پمپاژ آب به مخازن میسر نمی شد و آب مشترکان دچار افت و یا قطع شده بود که هم اکنون ۹۸ درصد آب شرب روستاها وصل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز