سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

ویروس کرونا قابل کنترل است / نیازمند فرهنگ‌سازی بسیار و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه هستیم

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۰۲:۴۴
کد خبر: ۹۶۹۸۳۷
ویروس کرونا قابل کنترل است / نیازمند فرهنگ‌سازی بسیار و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه هستیم
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ویروس کرونا قابل کنترل است، در این خصوص ، نیازمند فرهنگ‌سازی بسیار و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه می باشیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر محمدرضا نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ طی نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان، گفت:  ویروس کرونا قابل کنترل است ، توجه مردم به شایعات و آمارهای مربوط به فوتی و یا مبتلایان، مشکلی را برای کنترل بیماری کرونا رفع نمی کند، از این رو رعایت بهداشت فردی و توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم بسیار حایز اهمیت است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و موازین بهداشتی، به منظور کنترل و پیشگیری بیماری کرونا، رعایت روش های ساده از جمله شست و شوی  مرتب دست ها، دست نزدن به چشم، بینی و دهان و ...  را  در این خصوص موثر دانست.

 وی با بیان اینکه طیف وسیعی از ویروس‌ها دارای علایم سرماخوردگی هستند، اظهار داشت :  80 درصد افراد دارای علایم خفیف، ممکن است جزو مبتلایان به ویروس کرونا باشند اما به‌طور خودکار بهبود می یابند بنابراین لازم نیست که فرد سالم و دارای علایم خفیف جهت اطمینان از مبتلا نشدن خود به ویروس کرونا، تست پزشکی بدهد. 

دکتر نقی پور با بیان این که تست ابتلا به کرونا برای همه مراجعه کنندگان انجام نمی شود، یاد آورشد: زمانی که شک بالینی داشته باشیم، از مراجعه کنندگان تست گرفته می شود.

سخنگوی دانشگاه در خصوص بیماران بستری در بیمارستان ها و تست های فرستاده شده برای دریافت "مثبت یا منفی" گفت :  بیماران مشکوک در بیمارستان بستری و مراقبت های لازم از آنان انجام می شود، چه بسا بیمارانی که بهبود یافته و به منزل رفته اند.

وی با تاکید براین که کادر درمانی که با بیماران تماس دارند از تجهیزات لازم به تناسب نوع ارتباط با بیمار برخوردار می باشند، تصریح کرد: ماسک فیلتردار برای همه کادر پزشکی و پرستاری لازم نیست، این نوع ماسک ها برای پزشکانی که در بخش عفونی کنار مریض حضور می یابند، در نظرگرفته شده و البته نیازی نیست که بقیه استفاده کنند.

دکتر نقی پور ادامه داد: البته پرسنل و غیرکادردرمانی در بیمارستان ها می ترسند و دلواپسی هایی از سوی آنان وجود دارد، که باید رفع شود.

وی آخرین آمار مربوط به فوتی های کرونا در گیلان را تاکنون دو نفر ذکر کرد و گفت: بسیاری از افراد که دارای علایم خفیف می باشند ، به‌علت ترس از ویروس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در صورتی‌که ویروس کرونا در طیف محدودتری از افراد جامعه که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند شدت می‌گیرد بنابراین در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی بسیار و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه هستیم.

 

NewsImage

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز