فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا؛

آستارا نخستین شهرستانی در کشور بود که جهت مقابله با کرونا تهمیدات لازم در آن اندیشیده و اجرایی شد / استقرار تیم تخصصی پزشکی در مبادی ورودی مرزی آستارا برای کنترل افراد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۷:۴۷
کد خبر: ۹۷۰۹۷۱
آستارا نخستین شهرستانی در کشور بود که جهت مقابله با کرونا تهمیدات لازم در آن اندیشیده و اجرایی شد / استقرار تیم تخصصی پزشکی در مبادی ورودی مرزی آستارا برای کنترل افراد
فرماندار شهرستان آستارا گفت : از یک ماه پیش و به محض شیوع کرونا در کشور چین به عنوان اولین شهرستان کشور در مرز آستارا تمهیدات لازم را جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس آغاز کردیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حسن رستم زاد فرماندار بندر مرزی آستارا در گفتگویی اظهار داشت : از یک ماه قبل، به عنوان اولین شهرستان کشور در مرز آستارا تمهیدات لازم را جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس اندیشیده و اجرایی شد.

وی افزود : به مجرد اعلام جهانی و اختصاصا اعلام کشور چین مبنی بر شیوع کرونا ویروس در جهان ، این ضرورت را احساس کردیم که باید در خصوص پیشگیری از ورود این ویروس فعالیت های صورت گیرد و طی هماهنگی های لازم که با استاندار محترم و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام دادم تیم 15 نفره تخصصی جهت کنترل ورود متردین از مرز آستارا در مکان های معین مستقر گردید تا با کنترل اوضاع از این ناحیه مشکلی برای شهرستان و کشور رخ ندهد.

 رستم زاد ادامه داد :  باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳هزار نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا تا کنون نزدیک به ۸۰ هزار نفر از اتباع خارجی معاینه و تب سنجی صورت گرفته است .

وی اضافه کرد :  با عنایت به گذر متوسط روزانه 300 کامیون از این مرز لزوم انجام تهمیدات تخصصی کاملا ضروری به نظر می رسید که با هماهنگی های لازم این مهم نیز صورت پذیرفت و گزارشات روزانه آن نیز به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

فرماندار شهرستان آستارا خاطر نشان کرد : همزمان با کنترل های مرزی، با اختصاص بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان جهت انجام درمان های حمایتی از مبتلایان احتمالی، این بخش برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلای کرونا ویروس در نظر گرفته شد و نیروهای تخصصی همچنین تجهیزات مورد نیاز برابر استاندارد های لازم فراهم گردید.

رستم زاد افزود: مردم شهرستان از وجود امکانات لازم و کافی جهت مقابله با شیوع این بیماری اطمینان کامل داشته باشند و یقین داشته باشند که اوضاع کاملا تحت مدیریت و کنترل است و جای هیچ گونه نگرانی نیست اما از مردم تقاضا دارم برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس از تجمعات غیر ضرور در محل های پرتردد و مسافرت های غیرواجب بپرهیزند و با رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی مداوم دستها، دست ندادن و روبوسی نکردن با افراد و مواردی از این دست از گوش دادن به اطلاعات غیر موثق در فضای مجازی نیز جدا خودداری نمایند و اخبار را صرفا از طریق رسانه ملی دنبال نمایند.

حسن رستم زاد به هماهنگی های لازم جهت تجهیز بیمارستان قدیم شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: پیش بینی های لازم جهت برخورد با موارد احتمالی صورت گرفته است و در در این خصوص نیز جای نگرانی وجود ندارد و اوضاع تحت کنترل است.

 رستم زاد در پایان از پزشکان ، پرستاران و کادر پزشکی آستارا ، گیلان و ایران که حضور و وجودشان در  این روزها موجب شده که آرامش و امنیت به جامعه تزریق شود تشکر و قدردانی کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز